پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حسن فیروزی، معترض بازداشت‌شده، «بر اثر شکنجه به کما رفته» است

حسن فیروزی، معترض بازداشت‌شده، «بر اثر شکنجه به کما رفته» است

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند حسن فیروزی، معترض بازداشت‌شده که در خطر اعدام است، بر اثر «شکنجه و خونریزی شدید» به کما رفته و «وضعیت وخیمی» دارد.

به گفته کاربران، پزشکان گفته‌اند حسن فیروزی، معترض بازداشت‌شده که در خطر اعدام قرار دارد، به دلیل «شدت شکنجه‌‌ها و خونریزی زیاد» از شانس اندکی برای زنده ماندن برخوردار است.

بر اساس این گزارش‌ها، گفته شده که «پدر، مادر، و همسر» حسن فیروزی را برای ملاقات با او به بیمارستانی برده‌اند که مشخص نیست کجا است.

این معترض بازداشت‌شده به دلیل انتشار یک فایل صوتی در فضای مجازی خبرساز شده است. او در پیامی از زندان «با بیان این که مرا می‌کشند» از مردم خواسته بود تا کمک کنند یک بار دیگر دختر نوزادش را ببیند.

حسن فیروزی ۳۴ ساله اهل شهر ری در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. در زمان بازداشت، دختر او ۱۸ روزه بود.

حسن فیروزی در پیامی از زندان گفته بود: «من چه امضا بکنم و چه نکنم، مرا می‌کشند. دلم می‌خواهد آخرین بار دخترم را ببینم. فقط ۱۸ روز دیدمش و خیلی دلم برای دخترم تنگ شده و تنها آرزویم این است، قبل از این که بلایی سرم بیاورند، دخترم را ببینم.»

گفته می‌شود که یکی از دلایل شکنجه‌های شدید حسن فیروزی انتشار آخرین پیام صوتی و در خواست کمک او از مردم بود که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

این معترض در خطر اعدام در فایل صوتی دیگری گفته است که به او «اتهامات دروغ زده‌اند»، و او «تنها کف خیابان با مردم همراه بوده است.»

معصومه، همسر حسن فیروزی پیشتر گفته بود که «جان حسن در خطر است و خانواده‌اش از زنده بودنش قطع امید کرده‌اند و هر روز در خانه برای او عزاداری می کنند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...