پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سفر سالیوان به اسرائیل؛ کوهن از آمریکا خواست فشار گسترده علیه جمهوری اسلامی اعمال کند

سفر سالیوان به اسرائیل؛ کوهن از آمریکا خواست فشار گسترده علیه جمهوری اسلامی اعمال کند

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، در جریان سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به این کشور، از آمریکا خواست فشار گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

جیک سالیوان روز پنج‌شنبه ۲۹ دی در ادامه سفر خود به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، الی کوهن، وزیر امور خارجه و همچنین دیوید بارنیا، رییس سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه اسرائیل، کوهن در این دیدار استدلال کرد که تنها راه برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعمال «فشار گسترده، فوری و همه‌جانبه» بر تهران است.

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین از سالیوان خواست تا اروپایی‌ها را در تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی همراهی کند.

همچنین کوهن از سالیوان به دلیل تلاش‌های آمریکا برای گسترش قراردادهای صلح اسرائیل با کشورهای عربی (پیمان ابراهیم) قدردانی کرد.

پیشتر وزیر امور خارجه اسرائیل از رای نمایندگان پارلمان اروپا به متمم درخواست تروریستی نامیده شدن سپاه پاسداران استقبال کرده و آن را گامی مهم در مبارزه با جمهوری اسلامی خوانده بود.

همچنین جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود سالیوان در سفر به اسرائیل درباره چالش‌های پیش‌روی منطقه از جمله تهدیدهای ناشی از ایران بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

نتانیاهو، اسرائیل، عربستان سعودی و آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اما در دیدار با سالیوان بر تلاش برای ایجاد روابط با عربستان سعودی تاکید کرد.

نتانیاهو پیشتر درباره جمهوری اسلامی هم گفته بود: «امروز ایران مسوول ۹۰ درصد تهدیدها و مشکلات در خاورمیانه است. اقدامات تجاوزگرانه رژیم سرکوبگر ایران مدام امنیت و ثبات منطقه را از بین می‌برد.»

مشاوران امنیت ملی کشورهای آمریکا، اسرائیل،‌ بحرین و امارات متحده عربی همچنین روز پنج‌شنبه برای بحث درباره انرژی و امنیت منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...