پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری توسط جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد

اتحادیه اروپا اعدام علیرضا اکبری توسط جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعدام علیرضا اکبری، شهروند ایرانی-بریتانیایی و معاون پیشین وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را «به شدیدترین وجه» محکوم کرد.

شورای اروپایی در بیانیه‌ای که روز یکشنبه ۲۵ دی‌ در سایت خود منتشر کرد، می‌افزاید این اتحادیه بار دیگر مخالفت شدید خود را با اعمال مجازات اعدام در هر شرایطی یادآوری می‌کند.

این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده آقای اکبری و اعلام «همبستگی کامل» با بریتانیا تصریح کرده است: «اعدام یک شهروند اروپایی سابقه‌ای وحشتناک است که اتحادیه اروپا از نزدیک آن را دنبال خواهد کرد».

شورای اروپایی در ادامه می‌افزاید مجازات اعدام ناقض حق مسلم زندگی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر است و مجازاتی بی‌نهایت «ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز» است.

اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند و سیاست منسجمی را در راستای لغو مجازات اعدام دنبال کند.

قوه قضائیه بامداد شنبه اعلام کرد که حکم اعدام علیرضا اکبری را به اتهام «افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس» اجرا شده است.

پیشتر بریتانیا همراه با آلمان، فرانسه و آمریکا به شدت اعدام آقای اکبری را محکوم کرده بودند. لندن همچنین سفیر خود در تهران را برای «پاره‌ای مشورت‌ها» فراخوانده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...