پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » مولوی عبدالحمید: مردم خواهان آزادی هستند، اگر هم انتقاد کنند برایشان تبعاتی دارد

مولوی عبدالحمید: مردم خواهان آزادی هستند، اگر هم انتقاد کنند برایشان تبعاتی دارد

مولوی عبدالحمید، رهبر جامعه اهل سنت ایران، با اشاره به اعتراضات مردم گفت: اضطراب و استرسی بین مردم پیدا شده که همه از مشکلاتی است که در کشور به وجود آمده است.

بخشهایی از سخنان امروز مولوی عبدالحمید در خطبه نماز جمعه, ۲۳ دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قرآن از ابراهیم علیه السلام به تنهایی با نام امت نام میبرد، این بخاطر سعه صدر و ظرفیت این پیامبر بود.

کسی که رهبر جامعه است باید ظرفیت بزرگی داشته باشد و همه مردم را ببیند، پیامبر صلی الله علیه و سلم همه را دیدند ، اسرا، غلامان کنیزان، ضعفان و همه اقشار جامعه را دیدند حاکمیت باید جمع ضعفا بنشیند و حرف آنها را بشنود.

خلفای راشدین، خلافتی الگو داشتند و برای همه ما الگو هستند ببینید که چه ظرفیتی داشتند باید حاکمان از این بزرگان دین درس بگیرند و ظرفیت خود را بالا ببرند.

حاکمیت باید به مشکلات سیاسی، اقتصادی، دینی و همه مشکلات جامعه را ببیند حاکم نباید حاکم یک قشر خاص باشد حاکم باید بیدار باشد و همه را ببیند هم دوست را ببیند هم مخالف، به مشکلات همه باید رسیدگی کند نباید حاکم غفلت کند. حاکم یک کشور حاکم همه ملت است اعم از مخالف و موافق.

حاکم باید عدالت داشت باشد در حکومت نباید به کسی ظلم شود کسی بناحق کشته شود و یا در حق کسی بی عدالتی شود. حاکم اگر عادل نباشد و ظلم کند در روز قیامت بدترین عذاب را خواهد داشت.

اعتراضات سراسری همه کشور را فرا گرفته و اضظرابی که میان مردم وجود دارد بخاطر مشکلاتی است که وجود دارد از جمله فقر و بی ارزشی پول ایران است. همه این مشکلات بخاطر فقر و نبود آزادی است.

اعتراض و انتقاد در ایران تبعاتی دارد که سر از زندان در می آورند. نویسندگان، سیاسیون، زنان، باورمندان به عقاید دیگر غیر از شیعه همه و همه مشکلاتی دارند که باید این حل شود. مشکل آزادی بیان یکی از مشکلات اساسی کشور است.

مشکلات مردم را با چشم می بینیم تنها مشکلات، اقتصادی نیست در بسیاری از زمینه ها مشکلات وجود دارد و این راه حل دارد تنها راه حل همه این مشکلات، گفتمان است که حاکیمت با مخالفت و معترضان بنشیند و مشکلات را حل کند. زندان و سرکوب و اعدام راه برون رفت از این مشکلات نیست.

همه ما ایرانی هستیم همه ملت ایران هستند، از آموزش و پروش خود کشور فارغ شدند همه کسانی که مشکل دارند در دانشگاه های همین کشور درس خواندند. ادیان و باورهای مختلف در ایران مشکلات دارند. باید به همه رسیدگی شود عدالت میان همه اجرا شود و مساوات میان همه برقرار بشوند بهترین راه نشست و گفتمان است نه سرکوب و اعدام.

با تمام کسانی که اعتراض دارند بنشید اینها تغییرات اساسی در زمینه های مختلف می خواهند. تا مشکلات حل شود. این مشکلات با قوه قضاییه حل نمی شود قوه قضاییه یک بعد قضیه است. شما باید با منتقدان و مخالفان بنشینید و از راه گفتمان حل کنید. این مساله با سخنرانی و مداحی حل نمی شود باید با صاحب نظران، سیاسیون و افراد خبره در این زمینه گفتگو صورت بگیرد و حل بشود.

تغییراتی که خواست ملت ایران می خواهد تغییرات را اجرا کنید تا مشکلات حل بشود. تغییرات در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی و اقتصادی و همه زمینه هایی که باعث پیشرفت کشور می شود.

ما برای همه ایرانیان از هر تبار و قومی فکر می کنیم. این تعلیمات اسلام است که برای همه انسانیت کار خیری انجام بدهیم و مشکلات همه را حل کنیم ما به اهل سنت یا قوم فکر نمی کنیم. ما برای ایران و ایرانیت از هر قشر و فکری است می اندیشیم و دنبال چاره برای حل مشکلات کنونی هستیم.

با کشتن و اعدام و زندان کردن جوانان، دختران و زنان غرور آنها را نشکنید به همه رحم کنید ما برای امنیت ایران فکر می کنیم و هر کس کشته می شود ما نگرانیم.

سخنان مولانا گرگیج و سایر علما خیرخواهانه است و بخاطر سخنرانی کسی را احضار نکنید بخاطر یک سخنرانی کسی را به دادگاه احضار نمی کنند. بنشینید صحبت کنید تا مشکلات حل شود با دادگاه و احضار به دادگاه و یژه روحانیت مشکلی حل نمی شود.

وقتی جواب نامه های ما را نمی دهند ما رسانه ای می کنیم وقتی کسی جواب ما را ندهد مجبوریم نامه هایی که به مسئولان می فرستیم را رسانه ای کنیم تا از اینجا به گوش همه برسید. ما مردمی هستیم با مردم زندگی می کنیم و با مردم میمیریم.

اون بنده خدایی که مسجد مکی را مسجد ضرار گفته بود و ادعای اسلامی داشته باشد خانه خدا را ضرار بگوید، همه می دانید که مسجد مکی بر چه اساسی پایه گذاری شده و این فقط برای الله ساخته شده است. اینجا جز فکر نیک برای مسلمانان هیچ فکر دیگری نمی شود. مسجدی که برای تقوا بنا شده این مسجد را مسجد ضرار می گوید برای خدا چه جوابی دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...