پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اخراج محسن برهانی، استاد دانشگاه منتقد اعدام‌ معترضان؛ رسانه‌های سپاه: به انتقادهای او ربط ندارد

اخراج محسن برهانی، استاد دانشگاه منتقد اعدام‌ معترضان؛ رسانه‌های سپاه: به انتقادهای او ربط ندارد

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران با اعلام اخراج محسن برهانی، استاد دانشگاه تهران و حقوقدان منتقد اعدام معترضان، ادعا کردند که «رد صلاحیت» توسط دانشگاه دلیل این اقدام بوده است.

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی از آغاز اعتراضات سراسری ایران که از چهار ماه پیش در جریان است، معترضان را به «گفت‌وگو» دعوت می‌کردند، محسن برهانی، حقوقدان و «دانش‌آموخته حوزه علمیه قم» که صدور و اجرای احکام اعدام برای معترضان را مورد سوال قرار داده بود، از کار خود در دانشگاه تهران اخراج شد.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه ۲۲ دی تصویری از نامه هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران مبنی بر اخراج این استاد حقوق دانشگاه را منتشر کردند و مدعی شدند، کنار گذاشته شدن محسن برهانی به انتقادهای او ربطی نداشته است.

بنا بر این گزارش‌ها، «رد صلاحیت» این استاد دانشگاه تهران «در روز ۹ مهر» و «حدود دو ماه پیش از» اعدام محسن شکاری صورت گرفته و دلیل آن «حمایت‌های برهانی از ازدواج سفید و تجویز و ترویج ارتباطات غیراخلاقی میان دانشجویان» بوده است.

آقای برهانی پیشتر توییت‌هایی درباره تلاش‌ها برای پرونده‌سازی و اخراجش از دانشگاه منتشر کرده بود.

این حقوقدان علاوه بر انتقادها از نسبت دادن اتهامات «محاربه» و «افساد فی‌الأرض» به معترضان و صدور احکام اعدام برای آنان، نسبت به پخش «اعتراف اجباری» در صدا و سیما نیز اعتراض کرده و این اقدام را شایسته «مجازات» دانسته بود.

کنار گذاشته شدن محسن برهانی از استادی دانشگاه تهران واکنش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی به ویژه در میان حقوقدانان برانگیخته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...