پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انتشار کاریکاتورهای بیشتر از خامنه ای در شارلی ابدو

انتشار کاریکاتورهای بیشتر از خامنه ای در شارلی ابدو

یک هفته پس از انتشار کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نشریه «شارلی ابدو» که واکنش تند مقام‌های تهران را به همراه داشت، این هفته‌نامه طنز فرانسوی در شماره تازه خود کاریکاتورهای جدیدی از رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

کاریکاتور صفحه اول شماره جدید شارلی ابدو که روز چهارشنبه ۲۱ دی منتشر می‌شود، شبیه کاریکاتور صفحه اول شماره قبلی است و رفتار آخوندها با زنان را تمسخر می‌کند.

همچنین در صفحات داخلی نشریه نیز، کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای با اشاره به اعدام‌های اخیر معترضان در ایران منتشر شده است.

ریس، سردبیر شارلی ابدو در سرمقاله شماره جدید این نشریه با اشاره به خشم مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به شماره قبلی، نوشت: «آخوندها راضی نیستند».

شارلی ابدو هفته گذشته کاریکاتورهایی از رهبر جمهوری اسلامی با موضوع نقش او در سرکوب اعتراضات سراسری در ایران منتشر کرد.

سردبیر شارلی ابدو افزود آن کاریکاتورها که از میان کاریکاتورهای ارسالی به این نشریه پس از یک فراخوان در حمایت از اعتراضات سراسری ایران انتخاب شده بود، «به نظر نمی‌رسد آنان [مقام‌های جمهوری اسلامی] را چندان خندانده باشد».

او نوشت: «خود انتقادی طنزآمیز هرگز نقطه قوت مستبدان نبوده آن هم از نوع مذهبی‌اش».

ریس همچنین اعلام کرد که وبسایت فروش شارلی ابدو هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که «به احتمال زیاد از سوی جمهوری اسلامی» بوده است؛ هرچند که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

سردبیر شارلی ابدو نوشت: «رژیم آخوندی چنان احساس خطر می‌کند که هک کردن وبسایت یک روزنامه فرانسوی را برای موجودیت خود حیاتی می‌داند».

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که از سوی برخی کشورها «تروریستی» شناخته شده است نیز روز سه‌شنبه انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای در شارلی ابدو را محکوم کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...