پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نیویورک تایمز: آمریکا برای متوقف ساختن رژیم ایران در تأمین پهپادها به روسیه خیز برداشته است

نیویورک تایمز: آمریکا برای متوقف ساختن رژیم ایران در تأمین پهپادها به روسیه خیز برداشته است

نیویورک تایمز روز چهارشنبه ۷دیماه در مطلبی نوشت آمریکا برای جلوگیری از ارائه هواپیماهای بدون سرنشین ایران به روسیه تلاش می‌کند.


در این مطلب آمده است: با شروع جنگ در اوکراین، برخی از مقامات متقاعد شده‌اند که ایران و روسیه به‌راحتی در حال ایجاد یک اتحاد جدید هستند.


… کاخ‌سفید در خلاصه‌ای از این نشست در مورد زیرساختها و ارائه فناوری نظامی روسیه به ایران در ازای آن گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، پنجشنبه گذشته در یک نشست ویدئویی امن با مقامات ارشد امنیت ملی، نظامی و اطلاعاتی اسرائیل، «روابط نظامی رو به رشد ایران با روسیه، از جمله انتقال تسلیحاتی که کرملین علیه اوکراین مستقر می‌کند و غیرنظامیان آن را هدف قرار می‌دهد، مورد بحث قرار داد. در این بیانیه جزئیاتی در مورد چگونگی تصمیم‌گیری دو کشور برای رسیدگی به این موضوع ارائه نشده است.


اما این واقعیت که دولت تصمیم گرفت این بحث را برجسته کند، در یک جلسه سه ماهه که معمولاً بر اختلال در تواناییهای هسته‌یی ایران متمرکز بود، قابل توجه بود.


نیویورک تایمز افزود: اسرائیل و آمریکا سابقه طولانی در همکاری با یکدیگر در مقابله با تهدیدات تکنولوژیکی ناشی از تهران دارند. آنها با هم یکی از معروف‌ترین و پیچیده‌ترین حملات سایبری جهان را با استفاده از کد رایانه‌ای که بعدها «استاکس‌نت» نامیده شد، برای حمله به تأسیسات سانتریفوژ هسته‌یی ایران توسعه دادند.
از آن زمان، اسراییل تلاشهای خود را برای خرابکاری در مراکز غنی‌سازی هسته‌یی پنهان نکرده است…


همزمان با شروع جنگ، آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان به دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترز، فشار می‌آورند تا تحقیقات رسمی در مورد این‌که آیا روسیه و ایران با هم، شرایط محدودیتهای سازمان ملل در مورد صادرات تسلیحات پیشرفته از ایران را نقض می‌کنند یا نه.


گوترز تصریح کرده است که اولویت اصلی او اجرای توافق با روسیه بر سر صادرات غلات اوکراینی برای کاهش کمبود است و دستیاران او می‌گویند اکنون زمان آن نیست که با تحقیقاتی که نتیجه آن قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، این توافق را به خطر بیاندازیم… .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...