پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ایلان ماسک: حدود ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است

ایلان ماسک: حدود ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است

ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، روز دوشنبه پنجم دی‌ماه در پاسخ به یک کاربر توییتر نوشت که حدود ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است.

این خبر را آقای ماسک زمانی اعلام کرده است که در روزهای اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر انتقال فناوری استارلینک به ایران به شکل قاچاق، منتشر شده بود.

روز دوم دی‌ماه، روزنامه «وال استریت جورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران، حدود ۲۰۰ ترمینال ارتباط ماهواره‌ای اینترنتی استارلینک به ایران قاچاق شده است.

جمهوری اسلامی ورود این دستگاه‌ها را ممنوع کرده و در تلاش برای ردیابی و توقیف آن‌ها است.

در پی رفع برخی محدودیت‌های صادرات خدمات اینترنتی به ایران توسط دولت آمریکا در جریان اعتراضات اخیر، شرکت «اسپیس ایکس»، مجاز شد تا خدمات اینترنتی ماهواره‌ای برای دستگاه‌های استارلینک ساخت این شرکت در ایران را ارائه دهد.

ایلان ماسک روز دوم مهرماه با انتشار توییتی اعلام کرد که استارلینک را برای ایرانی‌ها فعال می‌کند. اسپیس‌ایکس هم‌اکنون بیش از یک میلیون مشترک در سراسر جهان، به‌ویژه اوکراین، برای ارائه خدمات اینترنتی ماهواره‌ای دارد.

در واکنش به حمایت مقامات آمریکایی برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای در ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی آن را «نقض حاکمیت ایران» خواند و تهدید کرد که این «تلاش‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...