پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتصاب بازاریان و تجمع خیابانی در بوکان، هم‌زمان با چهلم جان‌باختگان در این شهر

اعتصاب بازاریان و تجمع خیابانی در بوکان، هم‌زمان با چهلم جان‌باختگان در این شهر

بازاریان بوکان در استان آذربایجان غربی هم‌زمان با چهلم جان‌باختگان خیزش انقلابی در این شهر دست به اعتصاب زدند و مردم هم با وجود فضای امنیتی شدید به خیابان‌ها آمده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روز یکشنبه چهارم دی، در چهلم مراسم جان باختگان خیزش انقلابی مردم در بوکان به مردم گاز اشک‌آور شلیک کردند.

کمی قبل از این درگیری، خانواده تعدادی از جان‌باختگان خیزش انقلابی در فضای امنیتی بر سر مزارشان حاضر شدند.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که بازاریان و کسبه بوکان روز یکشنبه همزمان با مراسم چهلم تعدادی از جان‌باختگان خیزش انقلابی مردم در این شهر اعتصاب کردند.

اعتصاب و اعتراضات روز یکشنبه در بوکان در حالی است که مردم این شهر هفته گذشته نیز در مراسم خاکسپاری محمد حاجی رسول‌پور در روستای آلی کند بوکان شعار «شهید نمی‌میرد» سر دادند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اعلام کرد که این معترض بازداشتی اهل بوکان به دلیل شکنجه در زندان مرکزی این شهر به کما رفت و بر اثر شدت جراحات در بیمارستان قلی‌پور جان باخت.

از ابتدای خیزش سراسری در ایران علیه جمهوری اسلامی، مناطق کردنشین غرب کشور یکی از کانون‌های اصلی خیزش بوده است که همچنان ادامه دارد.

همچنین بیشترین کشته‌های خیزش به ترتیب پس از استان‌ سیستان و بلوچستان، در دو استان کردستان و آذربایجان غربی گزارش شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...