پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سیزدهمین جمعه‌ اعتراضی سیستان و بلوچستان در ۹۹ امین روز انقلاب؛ نمازگزاران علیه «خامنه‌ای» و «سپاه» شعار دادند

سیزدهمین جمعه‌ اعتراضی سیستان و بلوچستان در ۹۹ امین روز انقلاب؛ نمازگزاران علیه «خامنه‌ای» و «سپاه» شعار دادند

پس از سه ماه از آغاز انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و در میان خشونت روزافزون دستگاه سرکوب علیه مردم، امروز جمعه ۲ دی، نمازگزاران بلوچ پس از پایان نمازجمعه در خیابان‌های زاهدان تظاهرات کردند.

معترضان در زاهدان شعار «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر سپاهی» سر دادند.
شهروندان زاهدان با تجمع و سر دادن شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» خواستار آزادی زندانیان سیاسی به ویژه معترضان بازداشت شده در جریان تظاهرات ضدحکومتی جاری شدند.


نمازگزاران معترض در این شهر در اطراف مسجد مکی تجمع کرده و شعار «مرگ بر جمهوری اعدامی» سر دادند.

شماری از زنان بلوچ در زاهدان نیز به خیابان آمده و شعار «برادر عزیزم، خونتو پس می‌گیرم» سر دادند.

همزمان نمازگزاران راسک پس از نماز جمعه امروز در خیابان‌ها تجمع کرده و در حمایت از مولوی عبدالغفار نقشبندی، روحانی بلوچ بازداشت شده، شعار «غیرت غیرت نقشبندی با غیرت» سر دادند.


عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان در سخنرانی نماز جمعه این هفته، بقای یک حکومت را در گروی مشروعیت مردمی دانست و تأکید کرد که هیچ حکومتی با «اسلحه و زندان» نتوانسته قدرت خود را حفظ کند.

اسماعیل‌زهی، اتهام «افساد فی الارض» علیه معترضان را نادرست دانست و گفت، جمهوری اسلامی تنها تا زمانی در قدرت باقی خواهد ماند که از مشروعیت مردمی برخوردار باشد.

ایران از اواخر شهریور گذشته در پی قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی دختر ۲۲ ساله کرد توسط پلیس امنیت اخلاقی به بهانه عدم رعایت حجاب، شاهد اعتراضات سراسری فراگیری بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...