پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » گلباران مزار شهدای انقلاب ایران در شب یلدا؛ پیام همبستگی آمریکا به خانواده قربانیان

گلباران مزار شهدای انقلاب ایران در شب یلدا؛ پیام همبستگی آمریکا به خانواده قربانیان

شب یلدا در حالی فرا رسیده که شهروندان بسیاری در ایران در غم از دست دادن نزدیکانشان هستند که به دست عوامل جمهوری اسلامی و در جریان انقلاب ایران به شهادت رسیدند. ایالات متحده با انتشار پیامی به مناسبت این شب، با این ایرانیان به عنوان بازماندگان کشته‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ ابراز همبستگی کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به فرا رسیدن «شب یلدا» در ایران و آیین گرامیداشت آن از سوی خانواده‌های ایرانی گفت که بسیاری از خانواده‌ها این شب را با جای خالی کشته‌شدگانشان در اعتراضات سر می‌کنند.

پرایس همچنین گفت: «در شب یلدا با مردم ایران عزاداری می‌کنیم و بر تعهد خود به مردم این کشور برای مقابله با نقض حقوق بشر از سوی مقامات ایران ادامه خواهیم داد.»

پرایس تاکید کرد که واشینگتن به تلاش خود برای بازخواست عاملان خشونت علیه مردم ایران ادامه خواهد داد.

جوانان محلات تهران اما در فراخوانی از مردم خواستند ساعت ۲۲ شب یلدا، به یاد یلدا آقا فضلی و دیگر جان‌باختگان، بر پشت‌بام تمام خانه‌ها بانگ متحد «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دهند.

هم‌زمان با شب یلدا در ایران، مردم و بستگان جان‌باختگان اعتراضات سراسری از جمله یلدا آقافضلی، حنانه کیا، حمیدرضا روحی و سیاوش محمودی و همچنین معترض اعدام شده، محسن شکاری، با حضور در محل دفن آنان، مزارشان را گل‌باران کردند.

ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند همزمان با شب یلدا، گروهی از شهروندان و بستگان حمیدرضا روحی، جوان کشته در اعتراضات سراسری، بر مزار او در «بهشت زهرا» جمع شده‌اند و مزارش را گلباران می‌کنند.

تصویر منتشر شده نشان می‌دهد مردم و بستگان، مزار محسن شکاری، جوان معترض اعدام‌شده را هم‌زمان با فرا رسیدن شب یلدا گل‌باران می‌کنند.

ماهور الوند، بازیگر، در اینستاگرام خود با اشاره به فرارسیدن «شب یلدا» از زندانیان و کشته‌شدگان اعتراضات یاد کرد و نوشت یک سری از جوانان و نوجوانان امشب را با هم‌بندی‌ها یا در انفرادی می‌گذرانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...