پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » اعتصاب و تجمع گسترده کارکنان رسمی صنعت نفت در ۹۳مین روز انقلاب

اعتصاب و تجمع گسترده کارکنان رسمی صنعت نفت در ۹۳مین روز انقلاب

در پاسخ به فراخوان «شورای سازماندهی اعتراضات کارگران نفت» برای برگزاری اعتصاب سراسری کارکنان رسمی صنعت نفت در ایران، شنبه ۲۶ آذر کارکنان رسمی نفت شاغل در اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل درب شماره ۳ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تجمع و اعتصاب کردند.


کارکنان رسمی صنعت نفت خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، حذف مالیات زیاد از حقوق‌ها، حذف سقف حقوقی، افزایش حقوق و دستمزد، پرداخت پاداش بازنشستگی، بهبود خدمات رفاهی و وضعیت بهداشت و درمان، و ابطال اساسنامه صندوق نفت هستند.

در همین رابطه، ویدویی از اعتصاب و تجمع کارکنان رسمی شاغل در شرکت نفت و گاز گچساران هم در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.


کارکنان صنعت نفت عسلویه نیز در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان با شعار «وزیر بی‌کفایت، استعفا استعفا» مقابل دفاتر اداری این شرکت اعتصاب کرده و خواهان استعفای وزیر نفت شدند.

کارکنان رسمی صنعت نفت در عسلویه همچنین با شعار «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» اعتراض خود را به وعده‌های بی‌سرانجام مقامات ذی‌ربط در وزارت نفت نشان دادند.


همزمان با اعتصاب سراسری کارگران رسمی صنعت نفت در ایران، کارکنان رسمی آتش‌نشانی منطقه نفتی جزیره خارک نیز اعتصاب و تجمع کردند.

طبق اطلاعیه منتشرشده توسط شورای سازماندهی اعتراضات صنعت نفت، قرار است کارکنان پتروپالایش‌ها نیز در روزهای سوم، چهارم و پنجم دی‌ماه اعتصاب و تجمع برگزار کنند.

پیشتر، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز «تمام کارگران رسمی و پیمانی و ارکان ثالثی و قرارداد معین در تمامی بخش‌ها و مراکز نفتی از جمله در پترو پالایش‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، حفاری‌ها و بخش‌های حمل و نقل و سوخت» را به پیوستن وسیع به این فراخوان‌ها دعوت کرده بود.

به گفته شورای مذکور، «پیوستن به این اعتراضات یک قدم مهم برای به میدان آمدن هرچه بیشتر کارگران در تمامی مراکز نفتی و تدارک برای اعتصابات سراسری در بخش‌های مختلف صنعت نفت است.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...