پخش زنده
Home » دانش و تکنولوژی » پنتاگون صدها گزارش در مورد «اشیاء پرنده ناشناس» دریافت کرده است

پنتاگون صدها گزارش در مورد «اشیاء پرنده ناشناس» دریافت کرده است

وزارت دفاع ایالات متحده، روز جمعه ۱۶ دسامبر، به خبرنگاران گفت که دفتر جدید پنتاگون که برای ردیابی گزارش‌های «اشیاء پرنده ناشناس» ایجاد شده است، صدها گزارش جدید دریافت کرده، اما تاکنون هیچ شواهدی دال بر وجود موجودات فضایی وجود ندارد.

«دفتر بررسی اشیاء نامتعارف در تمامی قلمروها» در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ راه اندازی شد و مسئول نه تنها ردیابی اشیاء ناشناس در آسمان، بلکه در زیر آب یا در فضا است، یا هر شی که به طور بالقوه توانایی حرکت از یک قلمرو به قلمروی دیگری را دارد.

این دفتر پس از بیش از یک سال بررسی اشیاء پرنده ناشناس که خلبانان نظامی مشاهده کرده‌اند، اما گاهی اوقات به دلیل ترس از در گزارش دادن آن مردد بودند، تاسیس شد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژوئن ۲۰۲۱ گزارش داد که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱، ۱۴۴ مورد از این گونه مشاهدات وجود داشته است که ۸۰ مورد از آنها با چندین حسگر ثبت شده است.

شان کرک پاتریک، مدیر «دفتر بررسی اشیاء نامتعارف در تمامی قلمروها»، گفت: از آن زمان، «ما گزارش‌های بیشتری در این خصوص دریافت کرده‌ایم.»

این دفتر نه تنها برای بررسی این موضوع که آیا حیات فرازمینی وجود دارد یا خیر، بلکه به دلیل خطر امنیتی ناشی از برخوردهای زیاد اشیاء پرنده ناشناخته با تاسیسات نظامی یا هواپیماهای نظامی راه اندازی شد.

در ماه مه، کنگره اولین جلسه استماع خود را پس از بیش از نیم قرن در مورد این موضوع برگزار کرد که در آن چندین نفر ابراز نگرانی کردند که آیا این اشیاء ناشناخته هستند یا فناوری بالقوه جدید ناشناخته‌ای هستند که توسط چین، روسیه یا یک دشمن بالقوه دیگر به پرواز در می‌آیند و خطر امنیتی ایجاد می‌کنند.

رونالد مولتری، معاون وزارت دفاع در امور اطلاعات و امنیت گفت: «ما تاکنون چیزی ندیده‌ایم و هنوز خیلی زود است به این باور برسیم که هر کدام از اشیایی که دیده‌ایم منشاء بیگانه دارند.»

به غیر از اشیاء غیرقابل شناسایی، بسیاری از فناوری‌های جدید هستند که ممکن است با یک بشقاب پرنده اشتباه گرفته شوند، از جمله، جنگنده‌های رادارگریز، بمب‌افکن‌های رادارگریز، پهپادها و موشک‌های مافوق صوت که توسط ایالات متحده و چین به پرواز در می‌آیند. کرک پاتریک گفت که این دفتر جدید در حال هماهنگی با پنتاگون و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده است تا با جمع آوری علائم مشخصه، فناوری‌های ایالات متحده با اشیا دیگر اشتباه گرفته نشوند.

کرک پاتریک با اشاره به برنامه‌های عملیاتی هواپیماهای موسوم به رنگ «آبی» گفت: «ما در حال تنظیم مکانیسم‌های بسیار واضحی در رابطه با برنامه‌های آبی خود هستیم، هم برنامه‌های پنتاگون و هم برنامه‌های دفتر امنیت ملی، تا اشیا مشاهده شده هر چه سریعتر شناسایی شوند و اطمینان حاصل کنیم هرگونه مشاهداتی که از فعالیتهای «آبی» اطلاع داده می شوند را از بررسی حذف کنیم.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

رژه سیارات؛ این هفته در آسمان شب ۵ سیاره به صف خواهند شد

این هفته چشم به آسمان بدوزید تا فرصتی برای دیدن یک صف‌آرایی سیاره‌ای به دست ...