پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سر داده شدن شعار «مرگ بر جمهوری اعدامی» توسط زنان و مردان زاهدانی در یک جمعه اعتراضی دیگر

سر داده شدن شعار «مرگ بر جمهوری اعدامی» توسط زنان و مردان زاهدانی در یک جمعه اعتراضی دیگر

اعتراضات مردمی در زاهدان در حالی به یازدهمین هفته خود رسید که صدها نفر از زنان و مردان، پس از نماز جمعه این شهر با سر دادن شعارهایی چون «‌مرگ بر جمهوری اعدامی» به خیابان آمدند. در شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان همچون راسک هم معترضان علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

معترضان در استان سیستان و ‌بلوچستان از زمان جمعه خونین زاهدان در روز هشتم مهر، تا امروز (۲۵ آذر) هر جمعه به خیابان‌ها آمده‌اند. اعتراضاتی که با وجود تلاش نیروهای امنیتی برای سرکوب مردم و کشته شدن بیش از ۱۲۸ نفر، همچنان ادامه دارد.

زاهدان

ویدیوی منتشر شده حضور معترضان را پس از نماز جمعه زاهدان در خیابان‌های این شهر نشان می‌دهد. آنان شعارهایی از جمله «کردستان، زاهدان، چشم و چراغ ایران» سر دادند.

زنان این شهر هم در تجمع اعتراضی، با طناب داری بر گردن به نشانه مخالفت با اعدام معترضان، شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهند شمار زیادی از مردم با برگزاری تجمعی خیابانی شعار «‌مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سر دادند.

در ویدیویی دیگر، دیده می‌شود که معترضان دست در دست هم، علیه علی خامنه‌ای شعار می‌دهند.

مردم راسک هم پس از نماز جمعه در حمایت از مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت راسک راهپیمایی کردند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه اهل سنت راسک، خبر داد که تلفن‌ همراه مولوی عبدالغفار نقشبندی، پسر او و امام جمعه موقت اهل سنت این شهر، پس از عزیمت به مشهد خاموش است و خبری از او ندارد.

عبدالغفار نقشبندی به دلیل تایید خبر تعرض جنسی یک فرمانده انتظامی در چابهار به یک دختر بلوچ، به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شده بود.

جمعه‌های اعتراض سیستان و بلوچستان با وجود تلاش جمهوری اسلامی برای خاتمه دادن به اعتراضات از راه‌های مختلفی چون سرکوب، تهدید، ارعاب و تطمیع خانواده جان‌باختگان جمعه خونین و ائمه جماعات این استان از جمله عبدالحمید اسماعیل‌زهی، همچنان ادامه دارد.

جمعه هفته گذشته هم صدها شهروند زاهدان از جمله زنان با سر دادن شعارهایی چون «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» و اعتراض به اعدام معترضان، به خیابان آمده بودند.

همچنین مردم معترض این شهر، پرچم‌های سه رنگ ایران را بدون نشان جمهوری اسلامی و با شعارهای «زن زندگی آزادی»‌ با خود در خیابان حمل کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...