پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حمید فرخ‌نژاد: خامنه‌ای، دیکتاتور باشخصیتی باش و برو

حمید فرخ‌نژاد: خامنه‌ای، دیکتاتور باشخصیتی باش و برو

حمید فرخ‌نژاد، چهره شناخته‌شده سینما و تئاتر ایران، در یادداشتی اینستاگرامی از رهبر جمهوری اسلامی خواست حالا که «دیکتاتور خوبی» نبوده، «لااقل به خاطر» خودش «دیکتاتور باشخصیتی» باشد و کنار برود.

حمید فرخ‌نژاد روز پنج‌شنبه ۲۴ آذر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیکتاتورها فارغ از این که در کجای دنیا یا در کدام مقطع از تاریخ ظهور می‌کنند، خصوصیات اخلاقی مشترک زیادی دارند.»

او با بیان این که «فرقی نمی‌کند عیدی امین باشی، یا فرانکو، یا مائو، یا موسولینی یا پل پوت، یا استالین، یا چائوشسکو، یا فرعون، یا علی خامنه‌ای»، تأکید کرد که دیکتاتورها «همگی به مرور توهم خود خداانگاری به سراغشان می‌آید و خود را حق مطلق می‌پندارند» و فکر می‌کنند «زوال‌ناپذیر و جاودان» هستند.

به عقیده آقای فرخ‌نژاد، «این بدان معنی نیست که دیکتاتورها انسان‌های کم‌فهمی هستند»، بلکه «روند مشترکی، از همه آنها یک بیمار روانی می‌سازد که تفسیرهایشان از واقعیت بر اساس جهانی است که خودشان ساخته‌اند، نه دنیای واقعی؛ و همین مسئله پاشنه آشیل‌شان می‌شود و یکی دیگر از مشترکات دیکتاتورها، یعنی انقراض، را برایشان رقم می‌زند.»

این بازیگر و نمایشنامه‌نویس، با تأکید بر این که دیکتاتورها «سرنگون و منقرض می‌گردند»، نوشت: «دیکتاتورها یا باشخصیتند، یا بی‌شخصیت. دسته اول وقتی به پایان نزدیک می‌شوند، سرنوشت را می‌پذیرند و کنار می‌روند؛ و دسته دوم راه پرهزینه را انتخاب می‌کنند که منجر به بالا رفتن تلفات از هر دو طرف، یعنی هم مردم و هم خودشان می‌شوند.»

به گفته او، «گروه دوم کثیف می‌میرند! بد!»

آقای فرخ‌نژاد پس از این مقدمه، خطاب به رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرد: «علی خامنه‌ای، تو برای ما دیکتاتور خوبی نبودی. لااقل به خاطر خودت دیکتاتور باشخصیتی باش.»

او پیش‌تر در واکنش به بیانیه مشترک چین و عربستان سعودی گفته بود: «پشت کردن ارباب چینی به شما یک پیام مهم دارد، آن‌ها دیگر روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنند. به‌زودی منتظر انگشت شصت ارباب پوتین هم باشید.»

اظهارات حمید فرخ‌نژاد واکنش‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی موجب شده است.

سعید حافظی با ابراز خرسندی از این که آقای فرخ‌نژاد ساکت نمانده، نوشت: «خوشحالم که حمید سکوت نکرد. می‌دانم چه فشاری را تحمل می‌کند.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...