پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: بازداشت ۵۸ روزنامه‌نگار در ایران در کمتر از سه ماه

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: بازداشت ۵۸ روزنامه‌نگار در ایران در کمتر از سه ماه

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از بازداشت دست‌کم ۵۸ روزنامه‌نگار در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» خبر داده و از حکومت ایران خواسته «از پوشش اعتراضات ملی به‌عنوان بهانه‌ای برای سرکوب رسانه‌ها استفاده نکند».

در گزارش این فدراسیون بین‌المللی که روز سه‌شنبه ۲۲ آذر منتشر شد، آمده است که از شروع اعتراضات در ۲۶ شهریور تاکنون بیش از ۵۷ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند که تاکنون تنها ۳۰ نفر آن‌ها با قید وثیقه از زندان بیرون آمده‌اند.

این در حالی است که از پیش از شروع اعتراضات هم دست‌کم پنج روزنامه‌نگار دیگر در زندان‌های ایران دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این باره گفته است: «از مقامات ایرانی می‌خواهیم که از پوشش اعتراضات ملی به‌عنوان بهانه‌ای برای سرکوب رسانه‌ها استفاده نکنند. هر شهروند در ایران حق دارد بداند چه خبر است.»

آقای بلانگر همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت روزنامه‌نگاران زندانی بار دیگر خواستار آزادی فوری همه خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای شد که «ناعادلانه در ایران به دلیل انجام کارشان بازداشت شده‌اند».

پیش از این، کمیته پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی هم که در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تشکیل شده، از ادامه بازداشت و زندانی‌ بودن دست‌کم ۳۵ روزنامه‌نگار خبر داده بود.

از تعداد کل بازداشتی‌ها در جریان سرکوب اعتراضات آمار دقیقی در دست نیست اما برخی منابع از بازداشت حدود ۲۰ هزار نفر خبر داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...