پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رویترز: احتمال دارد رژیم جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شود

رویترز: احتمال دارد رژیم جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شود

رویترز روز چهارشنبه ۲۳آذر در خبری بقلم میشل نیکولز نوشت: احتمال دارد جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شود.


رویترز افزود: دیپلمات‌ها گفتند که به نظر می‌رسد رژیم جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به‌دلیل سیاست‌های مغایر با حقوق زنان و دختران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج شود، اما به‌گفته دیپلماتها، انتظار می‌رود چندین کشور از رأی دادن به پیشنویس درخواستی آمریکا خودداری کنند.


شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) متشکل از ۵۴ عضو، به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی خواهد داد که جمهوری اسلامی ایران متعاقباً از کمیسیون مقام زن سازمان ملل برای باقیمانده دوره حضورش در این نهاد ۲۰۲۲-۲۰۲۶ حذف می‌شود.


کمیسیون ۴۵ عضوی مقام زنان هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه می‌دهد و هدف آن ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است. یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که آنها به‌طور مداوم شاهد حمایت فزاینده برای حذف ایران بوده‌اند.


ایران، ۱۷کشور دیگر و فلسطینی‌ها در نامه‌یی به اکوساک (ECOSOC) در روز دوشنبه استدلال کردند که یک رأی بی‌تردید سابقه‌ای ناخوشایند ایجاد خواهد کرد که در نهایت مانع از مشارکت سایر کشورهای عضو با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و سنت‌های مختلف در فعالیت‌های این کشورها خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...