پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انگلستان چند مقام و نهاد ایرانی را در رابطه با «تحویل پهپادهای جنگی به روسیه» تحریم کرد

انگلستان چند مقام و نهاد ایرانی را در رابطه با «تحویل پهپادهای جنگی به روسیه» تحریم کرد

بریتانیا روز سه شنبه گفت تحریم‌هایی را علیه تجار و مقامات ایرانی که در تولید پهپاد و یا عرضه آنها به روسیه نقش داشته‌اند، وضع کرده است.

بنا بر اعلام دولت انگلستان، بسته جدید تحریم‌ها همچنین چندین مقام روسیه را که در نیروهای مسلح روسیه فعال هستند، هدف قرار می‌دهد.

جمهوری اسلامی که ابتدا عرضه پهپادهای جنگی به روسیه را انکار می‌کرد، سرانجام گفت که چند پهپاد را پیش از آغاز تهاجم مسکو به اوکراین تحویل روسیه داده است.

اما مقامات غربی می‌گویند که جمهوری اسلامی پهپادها را پس از حمله روسیه به اوکراین تحویل مسکو داده است.

دولت انگلستان در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد گفته است که از زمان آغاز تهاجم روسیه تخمین زده می‌شود که ۶ هزار غیرنظامی اوکراینی کشته شده‌اند که بیشتر در نتیجه حملات موشکی و توپخانه‌ای روسیه کشته شده‌اند و همچنین «پهپادهای ساخت ایران نقش اصلی را در این حملات شیطانی به غیرنظامیان داشته‌اند.»

دولت انگلستان در بیانیه خود گفته است که اقدامات «رژیم ایران برای سرکوب وحشیانه مردم خود، و تهدیدی که در خاورمیانه ایجاد می‌کند، ایران را در سطح بین المللی منزوی کرده است و باعث شده که از روی استیصال به حمایت پوتین نیاز پیدا کند.»

شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» که پیشتر در روز دوشنبه اتحادیه اروپا نیز آن را در ارتباط با استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی تحریم کرد، هدف تحریم‌ جدید بریتانیا قرار دارد.

یوسف ابوطالبی مدیر آن شرکت، عبدالله مهرابی از فرماندهان سپاه و رئیس جهاد خودکفایی هوافضای سپاه پاسداران، و «پرفسور» افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از دیگر افراد تحریم شده هستند.

یوسف ابوطالبی و عبدالله مهرابی نیز یک روز پیش از این هدف تحریم‌های مشابه اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

در نتیجه این تحریم‌ها بریتانیایی‌ها و شرکت‌های بریتانیایی در هر کجای دنیا از معامله با افراد تحریم شده منع می‌شوند. افراد تحریم شده همچنین مشمول محدودیت‌های مربوط به سفر به بریتانیا قرار می‌گیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...