پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بلینکن در واکنش به ادعای «تعطیلی» گشت ارشاد: باید ببینیم رژیم در عمل چگونه رفتار خواهد کرد

بلینکن در واکنش به ادعای «تعطیلی» گشت ارشاد: باید ببینیم رژیم در عمل چگونه رفتار خواهد کرد

در پی بازتاب گسترده اظهارات دادستان کل کشور مبنی‌بر «تعطیلی» گشت ارشاد در رسانه‌های بین‌المللی و بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال فروکش کردن خشم معترضان در ایران، آنتونی بلینکن به سی‌ان‌ان گفت: «این به تصمیم مردم ایران بستگی دارد».

وزیر خارجه ایالات متحده در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تصریح کرد: «این مسئله مربوط به آن‌ها (مردم ایران) است؛ به ما ارتباطی ندارد. اما آن‌چه که ما از زمان قتل مهسا امینی شاهد بوده‌ایم شجاعت خارق‌العاده جوانان ایرانی به‌ویژه زنانی است که در حال رهبری این اعتراضات هستند تا پای حق خود برای آزادی بیان و آزادی پوشش ایستادگی کنند».

آقای بلینکن افزود: «و بنابراین چنانچه، رژیم اکنون به نوعی به این اعتراضات پاسخ داده، می‌تواند اقدام مثبتی باشد اما باید ببینیم در عمل چگونه رفتاری در پیش خواهد گرفت و مردم ایران نظرشان در این‌باره چیست».

دولت جو بایدن در هفته‌های گذشته، تحریم‌هایی را علیه گشت ارشاد و برخی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی دخیل در سرکوب اعتراضات جاری وضع کرده است.

محمدجعفر منتظری روز شنبه در مورد توقف فعالیت «گشت ارشاد» گفت، فعالیت این گشت ربطی به قوه قضاییه نداشت و «از همان‌جایی که در گذشته تاسیس شده بود، از همان‌جا نیز تعطیل شد».

ادعای دادستان کل مبنی‌بر توقف فعالیت گشت ارشاد با واکنش گسترده کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است؛ بسیاری بر این باورند که حتی اگر تعطیلی گشت ارشاد عملی شده باشد، نمی‌توان اعتراضات سراسری را به این موضوع تقلیل داد و مسئله تحمیل حجاب از سوی حکومت همچنان به قوت قبل باقی‌ست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...