پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » حضور گسترده نیروهای نظامی و پرواز بالگردها بر فراز مهاباد

حضور گسترده نیروهای نظامی و پرواز بالگردها بر فراز مهاباد

بر اساس ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، فضا در شهر مهاباد پس از حمله سنگین نیروهای امنیتی به معترضان شبیه به فضای حکومت نظامی است و بالگردها در پروازند. بازاریان این شهر و برخی از دیگر شهرهای استان آذربایجان غربی و همچنین استان‌های کردستان و کرمانشاه هم اعتصاب کرده‌اند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نیروهای نظامی سوار بر خودروها در شهر در حال دور زدن ممتد هستند و شهروندان فضای شهر را شبیه به فضای حکومت نظامی توصیف می‌کنند.

در همین حال جوانان محلات تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که «از دیشب یگان‌های ویژه سپاه تروریستی به سمت مهاباد سرازیر شده اند.» در این اطلاعیه تاکید شده که «باید برای حمایت از مهاباد و آفریدن حماسه‌ای دیگر به خیابان برویم و بمانیم.»

شامگاه شنبه نیروهای امنیتی به معترضان در محلات مهاباد حمله کردند. هنوز آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان و مجروحان در دست نیست.

در همین حال ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال تخریب خانه‌های مردم در مهاباد بر اثر تیراندازی ماموران سرکوب را در شامگاه شنبه ۲۸ آبان نشان می‌‌دهد.

خبرگزاری تسنیم نیز ضمن تایید ورود نیروهای امنیتی به محلات مهاباد و بازداشت تعدادی از مردم، در عین حال اعلام کرد که در این درگیری‌ها کسی کشته نشده است.

در همین حال جلال محمودزاده، نماینده مهاباد، در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر کشور، با اشاره به کشته شدن چند نفر از جوانان در این شهر در چند روز گذشته، خواستار آن شد که نیروهای نظامی «به دور از ایجاد تنش» با مردم رفتار کنند.

او نوشت که «در غیر این صورت اینجانب به عنوان نماینده این مردم شریف مجبور به گفتن حقایق از طریق تریبون رسمی صحن علنی و انجام اقدامات دیگری در مجلس خواهم بود.»

تصویری که روز شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای داشت، حاکی از آن بود که مردم مهاباد برای مقاومت در برابر ماموران سرکوب در خیابان سنگر ایجاد کرده و پناه گرفته‌اند.

هم‌زمان با انتشار اخبار سرکوب خونین خیزش انقلابی مهاباد، گروهی از ایرانیان ساکن واشینگتن نیمه شب در مقابل کاخ سفید تجمع کرده و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از سرکوب خشونت‌بار مردم مهاباد شدند.همچنین گروهی از ایرانیان برلین نیز در مقابل وزارت خارجه آلمان تجمع کردند.

طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، همچنین در شامگاه ۲۸ آبان همچنین نیروهای سرکوبگر با ماشین‌های شخصی وارد ویلاشهر سنندج شده و به سمت خانه‌های مردم تیراندازی ‌کردند. این نیرو‌ها لباس شخصی بوده و ماسک سفید زده بودند.

با وجود سرکوب‌ها خشونت‌بار نیروهای جمهوری اسلامی، خیزش مردمی در شهرهای کردنشین به طور گسترده ادامه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...