پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی به‌خاطر هواپیماهای بدون سرنشین برای روسیه و حقوق‌بشر اعمال می‌کند

کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی به‌خاطر هواپیماهای بدون سرنشین برای روسیه و حقوق‌بشر اعمال می‌کند

بنا به گزارش سایت میراژ، وزارت امور خارجه کانادا روز چهارشنبه ۲۵آبان در بیانیه‌یی اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است که افراد متهم به نقض حقوق‌بشر و شرکتهایی را که متهم به تأمین پهپادهای روسیه برای استفاده در اوکراین هستند، هدف قرار داده است.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه امروز اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این پنجمین بسته تحریمی است که در سال جاری توسط کانادا علیه رژیم ایران در واکنش به نقض مداوم و سیستماتیک حقوق‌بشر و اقدامات مستمر برای بی‌ثبات کردن صلح و امنیت اعمال می‌شود.

تحریم‌های امروز شش فرد و دو نهاد را فهرست می‌کند. این تحریم‌ها مقامات ارشد، حامیان برجسته رژیم و نهادهایی را هدف قرار می‌دهد که در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران از جمله سرکوب وحشیانه معترضان و فعالیت‌های بدخیم رژیم در خارج از کشور مشارکت داشته‌اند. دو نهاد فهرست شده کلیدی برای فعالیت‌های مستمر رژیم با هدف بی‌ثبات کردن صلح و امنیت بین‌المللی، از جمله فروش تسلیحات و تأمین پرسنل نظامی ایرانی برای آموزش و کمک به نیروهای روسی در استفاده از سلاحهای ایرانی هستند.

صنایع هوانوردی شاهد، یک شرکت تحقیق، توسعه و ساخت تسلیحات وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در تولید پهپادهای بدون سرنشین شاهد، شامل پهپاد کشنده شاهد-۱۳۶ است. پهپاد جنگی که توسط نیروهای مسلح روسیه برای حمله به غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی در اوکراین استفاده می‌شود.
صنایع هوانوردی قدس، یک شرکت دولتی تولیدکننده پهپاد که توسط سپاه تأسیس شده و پهپادهای جنگی مورد استفاده نیروهای مسلح رژیم و سازمانهای تروریستی منصوب شده هم‌سو با رژیم مانند حزب‌الله را برای انجام عملیات بی‌ثبات کننده منطقه‌ای طراحی و تولید می‌کند. این شرکت هم‌چنین در توسعه پهپادهای کشنده صادر شده به روسیه برای استفاده در تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین مشارکت دارد.
سید یحیی صفوی، مشاور عالی مقام خامنه‌ای در امور نظامی و فرمانده سابق سپاه (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶).
سیدحجت‌الله قریشی، سردار سرتیپ سپاه و معاون تامین، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع ایران؛
سعید آقاجانی، سردار سرتیپ سپاه و فرمانده فرماندهی پهپاد نیروی هوافضای سپاه؛ و
علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان ایران
اقدامات امروزی معامله با این افراد و نهادهای فهرست شده را ممنوع می‌کند و در واقع هر گونه دارایی را که ممکن است در کانادا داشته باشند مسدود می‌کند. افراد فهرست‌شده در پاسخ به نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر نیز تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان برای کانادا غیرقابل پذیرش هستند.

بیش از یک ماه و نیم از کشته شدن مهسا امینی به‌دست پلیس موسوم به اخلاق رژیم ایران می‌گذرد. کانادا به‌شدت از عدم موفقیت رژیم در رسیدگی به نگرانیهای مشروع مردم ایران نگران است.

کانادا در کنار مردم ایران از همه اقشار جامعه خود می‌ایستد، زیرا آنها هم‌چنان به مبارزه برای حقوق‌بشر خود در مواجهه با سرکوبهای خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه‌تر رژیم ایران ادامه می‌دهند. ما به نظارت بر نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر توسط رژیم ادامه خواهیم داد و با هماهنگی با متحدان خود، برای پاسخگویی از طریق تمامی ابزارهای دیپلماتیک که در اختیار داریم، اقدام سریع انجام خواهیم داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...