پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه: فرزندان ایران در حال انجام انقلاب‌ هستند

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه: فرزندان ایران در حال انجام انقلاب‌ هستند

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، از برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم‌های هدفمند علیه سپاه پاسداران و مقام‌های دخیل در سرکوب خبر داد و گفت که «فرزندان ایران در حال انجام انقلاب هستند.»

او در مصاحبه با رادیو فرانسه اعلام کرد که اعتراض‌ها در ایران احتمال دستیابی به توافق اتمی با ایران را شکننده کرده است.

مکرون پیشتر در سخنرانی نشست صلح پاریس، با اشاره به دیدار خود با مسیح علی‌نژاد و فعالان حقوق بشر زن ایران، خیزش سراسری مردم ایران را «انقلاب» خوانده و گفته بود: «بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند تاکید می‌کنم.»

در همان روز کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، از بازداشت دو شهروند دیگر فرانسه در ایران خبر داد و گفت که تعداد زندانیان فرانسوی در زندان‌های جمهوری اسلامی به هفت نفر رسیده است.

یک روز بعد ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی، این دیدار را محکوم کرد و سخنان امانوئل مکرون را «مایه تاسف و شرم‌آور» خواند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه نیز تاکید کرد که «چند کشور اروپایی عملا در اتخاذ مواضع علیه ایران، از عنوان اتحادیه اروپا سوءاستفاده می کنند.»

رییس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه همچنین اعلام کرد که «به دنبال تحریم‌های هدفمند به ویژه علیه سپاه پاسداران و مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی هستیم.»

او در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا از نام‌گذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می‌کند، گفت: «در حالی که اوضاع در حال تحول است باید این مساله را بررسی کنیم.»

رییس جمهور جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که پس از اعتراضات سراسری در ایران احتمال حصول توافق اتمی شکننده شده و برای این توافق چارچوب جدیدی نیاز است.

به گفته مکرون، در شرایط فعلی بعید است پیشنهادهای جدیدی درباره این توافق ارائه شود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز روز شنبه در یک پیام ویدیویی اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا بسته‌های تحریمی متعددی را علیه جمهوری اسلامی آماده کرده و هفته آینده تحریم‌های جدید تصویب خواهند شد.

دولت آلمان پیش از این اعلام کرده بود اتحادیه اروپا درباره گنجاندن نام سپاه پاسداران در بسته جدید تحریم‌های این اتحادیه علیه جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در همین حال خبرگزاری آلمان خبر داده بود که در بسته جدید تحریمی آماده شده برای تصویب در اتحادیه اروپا ٣١ مقام و نهاد، تحت تا‌ثیر اقدامات تنبیهی قرار می‌گیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...