پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس‌جمهور اوکراین: رژیم ایران دروغ می‌گوید که تعداد محدودی پهپاد به روسیه فرستاده است

رئیس‌جمهور اوکراین: رژیم ایران دروغ می‌گوید که تعداد محدودی پهپاد به روسیه فرستاده است

رئیس‌جمهوری اوکراین و نماینده دولت آمریکا در امور ایران، سخنان حسین امیرعبداللهیان در مورد فروش پهپادهای ایران به روسیه را رد کردند.

به‌دنبال سخنان روز شنبه وزیر امور خارجه رژیم ایران که ادعا کرده بود رژیم ایران مقدار محدودی پهپاد را ماهها پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین به مسکو تحویل داده، ولودیمیر زلنسکی این ادعا را رد کرد.

به گزارش رویترز شنبه ۱۴ آبان، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: «ایران درباره محدود بودن تعداد پهپادهایی که به روسیه فرستاده دروغ می‌گوید، نیروهای ما روزانه حدود ۱۰ پهپاد را ساقط می‌کنند».

رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران نیز با انتشار توئیتی سخنان امیرعبداللهیان را رد کرد و نوشت: «ایرانی‌ها دهها فروند پهپاد را تابستان امسال منتقل کردند و پرسنل نظامی در مناطق اشغالی اوکراین دارند که برای استفاده از پهپاد علیه غیرنظامیان اوکراینی، به روسیه کمک می‌کنند».

او اضافه کرد: «آنها در برابر ارائه شواهد و مدارک به سیاست تازه نیاز دارند نه یک داستان تازه».

آلمان، بریتانیا و فرانسه با استناد به گزارشها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای حمله به اهداف غیرنظامی در اوکراین، فروش این تسلیحات را خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناظر بر توافق برجام خوانده‌اند و خواهان پرداختن سازمان ملل در این مورد شده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...