پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » هشدار کاخ سفید درباره «احتمال حمله جمهوری اسلامی» به عربستان: بدون تردید دست به اقدام می‌زنیم

هشدار کاخ سفید درباره «احتمال حمله جمهوری اسلامی» به عربستان: بدون تردید دست به اقدام می‌زنیم

یک سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه ۱۰ آبان گفت که ایالات متحده نگران تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه عربستان سعودی است و اگر ایجاب کند در پاسخ دادن به آن تردید نخواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: «ما از آن تصویر تهدیدآمیز نگران شدیم و از طریق عوامل نظامی و اطلاعاتی خود در تماس دائمی با عربستان سعودی هستیم».

او تصریح کرد: «ما در دفاع از منافع و شرکای خود در منطقه بدون هیچ تردیدی دست به اقدام خواهیم زد».

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن بیان می‌شود که روزنامه «وال‌استریت جورنال» گزارش داد که ریاض اطلاعاتی در اختیار واشینگتن گذاشته که حاکی از برنامه‌ریزی ایران برای حمله قریب‌الوقوع به اهدافی در خاک عربستان سعودی است.

وال‌استریت جورنال به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی نوشته است که عربستان، ایالات متحده و چندین کشور منطقه با توجه به این اطلاعات سطح هشدار برای نیروهای نظامی خود را افزایش داده‌اند.

به گفته مقامات سعودی، ایران درصدد است با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات داخلی، حملاتی را به عربستان سعودی و اربیل عراق انجام دهد.

ایران از اواخر ماه سپتامبر با ده‌ها فروند موشک بالستیک و پهپادهای مسلح شمال عراق را هدف قرار داده و در یک مورد نیز جنگنده‌های آمریکایی یک پهپاد ایرانی را که به سمت اربیل در حرکت بود، منهدم کردند.

تهران گروه‌های مسلح کرد در شمال عراق را متهم کرده است که به اعتراضات در داخل کشور دامن می‌زنند. مقامات ایران همچنین عربستان سعودی را همراه با ایالات متحده و اسرائیل به تحریک معترضان متهم کرده‌اند.

اخیرا فرمانده سپاه پاسداران به عربستان سعودی هشدار داد که شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای تحت حمایت آن از پوشش اخبار اعتراضات خودداری کنند.

حسین سلامی اظهار داشت: «به آل‌سعود و رسانه‌های تحت سیطره و کارگردان فتنه‌ها می‌گوییم مواظب باشید ما به‌ سراغ‌تان می‌آییم، شما که تصویر نشان می‌دهید و بذر فتنه می‌افکنید، با خود فکر کنید ممکن است چه اتفاقی برایتان بیفتد، اما زیاد آرام نباشید نمی‌توانید برای ملت التهاب ایجاد کنید و خودتان در آرامش باشید، آرامش‌تان را می‌گیریم».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...