پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » زلنسکی: روسیه ۲۰۰۰پهپاد به رژیم ایران سفارش داده است
In this photo provided by the Ukrainian Presidential Press Office, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy addresses the nation in Kyiv, Ukraine, late Monday, March 7, 2022. (Ukrainian Presidential Press Office via AP)

زلنسکی: روسیه ۲۰۰۰پهپاد به رژیم ایران سفارش داده است

زلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در کنفرانسی که روز دوشنبه دوم آبان انجام شد اعلام کرد که روسیه ۲۰۰۰پهپاد به رژیم ایران سفارش داده که برای کشتن شهروندان اوکراینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در سخنان خود با محکوم کردن ارسال پهپادهای انتحاری توسط رژیم ایران به روسیه که در کشتار مردم اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: «صدای نفرت‌انگیز پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان ما شنیده می‌شود».
این در حالی است که سایت خبری «درایو» در گزارشی به همین تاریخ خبر از کشف یک موتور طراحی شده توسط شرکت اتریشی روتاکس در پهپاد سرنگون شده رژیم ایران به نام مهاجرـ۶ داد.
شرکت روتاکس در عکس‌العمل نسبت به خبر منتشر شده اعلام کرد: «تحقیقاتی را در مورد موتورهای خود که پهپادهای ایرانی را تأمین می‌کند، آغاز کرده است».
سایت خبری درایو در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند: «تحویل چنین سخت‌افزاری به ایران، تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت صادرات اقلامی با اهداف غیرنظامی و نظامی مانند قطعات خودرو را نقض می‌کند. تحریم‌های مشابهی از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه نیز اعمال می‌شود».

وزارت دفاع اوکراین روز دوشنبه ۲ آبان، در بیانیه‌یی نوشت: نیروهای روسیه تجهیزات ساخت رژیم ایران را که پیش‌تر خریداری کرده، قصد دارد جهت استفاده علیه اوکراین در جنگ مورد استفاده قرار دهد. وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد این تجهیزات شامل تقریباً ۱۵۰۰جلیقه ضدگلوله و ۱۵۰۰کلاه ایمنی است.
در این بیانیه اشاره شده است که ارسال این محموله جدید تجهیزات توسط رژیم ایران در راستای گزارشهایی است که عنوان می‌کند ارتش روسیه در تولید تجهیزات برای سربازان خود ناکام شده است.
در این بیانیه هم‌چنین آمده است: «مقامات ایرانی قصد دارند در آینده نزدیک، گروهی تازه از مستشاران را برای کمک در استفاده رزمی از نوع تازه پهپاد «آرش دو» و موشکهای «زمین‌ به‌ زمین» ساخت ایران، به روسیه بفرستند».

از طرفی گروهی از عناصر سپاه پاسداران رژیم ایران نیز وارد جانکوی، شهری در کریمه شده‌اند تا در آموزش و طریقه استفاده از پهپاد «مهاجر۶» و «شاهد-۱۳۶» به نیروهای روس، کمک کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...