پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تظاهرات بیش از صدهزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در برلین

تظاهرات بیش از صدهزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در برلین

بیش از صدهزار نفر از هموطنان خارج از کشور در همبستگی با خیزش عظیم مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی در شهر برلین، پایتخت آلمان تجمع کردند.

تظاهر‌کنندگان ایرانی شرکت کننده در تجمع بزرگ برلین، از شهرهای مختلف آلمان و سایر کشورهای اروپایی و نقاط جهان برای شرکت در این رویداد بزرگ گردهم آمدند.

این تجمع گسترده ایرانیان در حمایت از تظاهرات ضد‌حکومتی در ایران و با هدف جلب حمایت‌های بین‌المللی برای کمک به خیزش آزادی‌خواهانه مردم ایران برگزار می‌شود.

اعتراضات مردم ایران که در واکنش به خشونت علیه زنان و قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد در این کشور آغاز شده اکنون با همدلی و همبستگی بی‌سابقه ایرانیان در داخل و خارج از این کشور و جلب حمایت‌های بین‌المللی به خیزشی جهانی تبدیل شده و وقایع آن در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.

پلیس آلمان تعداد شرکت کنندگان در تجمع بزرگ ایرانیان در پایتخت آلمان را بیش از ۱۰۰ هزار نفر تخمین زدند.

در این گردهمایی که در پاسخ به فراخوان‌ها برگزار شده، ایرانیان مقیم خارج با بالا بردن پرچم‌ها و پلاکاردهای متنوع و رنگارنگ خود به نشانه تنوع اثنیکی و فرهنگی در این کشور، دوشادوش هم در این تظاهرات بزرگ‌ ضمن اعلام همبستگی با خیزش مردم ایران و سر دادن شعارهایی از جمله «زن زندگی آزادی»، «نه به جمهوری اسلامی» و «مرگ بر خامنه‌ای» خواستار رهایی از استبداد دینی و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

تعدادی از شخصیت‌های آکادمیک، سیاسی، فرهنگی و فعالان مدنی و حقوق بشری ایرانی نیز در این تجمع به زبان‌های فارسی، انگلیسی و آلمانی سخنرانی کردند.

همزمان با این تجمع بزرگ در آلمان، مردم معترض در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، سنندج، مریوان، مهاباد، تنکابن، اراک، مشهد، بندرعباس و دزفول نیز به‌رغم فضای شدیدا امنیتی به تظاهرات خود و سر دادن شعارهایی علیه سران رژیم جمهوری اسلامی ادامه دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...