پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سی و یکمین روز انقلاب مردم ایران: تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مختلف: «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه»

سی و یکمین روز انقلاب مردم ایران: تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مختلف: «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه»

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در شهرهای ایران در پنجمین هفته خیزش سراسری مردمی علیه جمهوری اسلامی تجمع کرده و از جمله درباره آتش‌سوزی در زندان اوین شعار دادند: «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه».

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در امیرآباد، در اعتراض به حمله به سرکوب اعتراضات مردمی و همچنین اتفاقات رخ داده در زندان اوین تجمع کرده و شعارهایی از جمله «باز سینما رکس دیگه، مردم پاشین بسه دیگه» و «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه».

در همین حال دانشجویان علوم پزشکی گیلان شعار دادند: «هی کشتن و تیر زدن، اوین رو آتیش زدن». همچنین «بسیجی ساندیس‌خور، اخرشه خوب بخور» از جمله شعارهای دانشجویان در روز یکشنبه بود.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز بار دیگر تجمع کرده و به زبان ترکی شعار «آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است» سر دادند.

روز یکشنبه همچنین دانشجویان تعداد دیگری از دانشگاه‌ها از جمله خواجه نصیر، آزاد نجف‌آباد و علم و فناوری مازندران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز شنبه نیز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تجمع کرده بودند. در همین حال گروهی از نیروهای بسیج و لباس شخصی با حضور در سردر ورودی دانشگاه قصد داشتند تعدادی از دانشجویان را بازداشت کنند اما با مقاومت جمعی دانشجویان مواجه شدند.

تجمعات دامنه‌دار دانشجویان در دانشگاه های مختلف از روز یکشنبه ۲۷ شهریور و دو روز پس از انتشار خبر جان باختن مهسا امینی در بیمارستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

در همین حال برخی دانشگاه‌ها در هفته‌های گذشته کلاس‌های دوره کارشناسی خود را به غیر حضوری تغییر داده‌اند. همچنین صدها دانشجو در هفته‌های گذشته بازداشت شده‌اند.

در هفته‌های گذشته دانش‌آموزان مدارس دخترانه در ایران نیز روسری‌های خود را برداشته و شعارهایی علیه حکومت سر داده‌اند.

در همین حال روز یکشنبه دانش‌آموزان هنرستان پسرانه تربیت بدنی اصفهان تجمع کردند و شعارهایی از جمله «معلم با غیرت، حمایت حمایت» سر دادند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...