پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » بیست و هفتمین روز انقلاب مردم ایران

بیست و هفتمین روز انقلاب مردم ایران

در پی فراخوان‌های متعدد برای برگزاری تجمع‌ در سراسر ایران و همچنین در تعدادی از کشورهای جهان و با وجود سرکوب‌گری نیروهای امنیتی در ایران، مردم در تعداد بیشتری از شهرها به خیابان‌ها آمدند و این تجمع‌های ضد جمهوری اسلامی در شامگاه هم ادامه یافت.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهند معترضان روز چهارشنبه ۲۰ مهر در شهرهای مختلف از جمله، تهران، کرج، شیراز، سقز، بوکان، اراک، شاهین‌شهر، ساری، بوشهر، مشهد، اصفهان، قم، سوهانک، کرمان، دانشگاه گیلان رشت و مهاباد تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان در منطقه‌هایی از تهران از جمله خیابان نازی آباد، کاشانی، شریعتی، صادقیه، شهرک اکباتان و خیابان قزوین تا پاسی از شب در خیابان‌ها ماندند و شعار سر دادند. آنها با روشن کردن آتش اقدام به بستن خیابان‌ها کردند و بیشتر شعارهایشان شخص علی خامنه‌ای را نشانه گرفته بود.

جمعیت عظیم معترضان در نازی‌آباد ضمن روشن کردن آتش، موفق شدند ماموران امنیتی را فراری دهند.

در سنندج نیز علی‌رغم سرکوب اعترضات طی روزهای گذشته، معترضان همچنان تا شامگاه چهارشنبه در خیابان‌های این شهر حضور داشتند. دیگر شهرهای استان کردستان از جمله مریوان، سقز و مهاباد نیز شاهد حضور گسترده معترضان بود.

برگزاری تجمع‌های سراسری در صبح

صبح چهارشنبه در تهران، دست‌کم در لاله‌زار، تهران‌پارس، منیریه، مولوی، صادقیه، خیابان فلسطین، متروی ولیعصر، خیابان شریعتی و همچنین خیابان ولیعصر معترضان به خیابان آمده و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

معترضان همچنین در مقابل ایستگاه متروی شریعتی تهران تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند. با این حال، نیروهای لباس شخصی در تهران معترضان را با خشونت بازداشت کردند.

دانش‌آموزان در محله قنات کوثر تهران شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند و در شرق تهران در پی تجمع، هدف حمله ماموران قرار گرفتند و مجبور به فرار شدند.

همچنین دانشجویان در دانشگاه تربیت دبیر «شهید رجایی» تهران، دانشگاه الزهرا و دانشگاه آزاد سوهانک تجمع کردند و خواستار آزادی دانشجویان زندانی شدند.

دانشجویان دانشگاه تربیت‌ مدرس تهران اما در اعتراض به بازداشت دانشجویان معترض و سرکوب خیزش سراسری مردم، روی در تعدادی از کلاس‌های دانشگاه، ردی از دست‌های خونی گذاشتند.

معترضان در کرج با درست کردن آتش، یک خیابان را بستند.

همچنین نیروهای امنیتی داخل پاساژ کاشانی تهران گاز اشک‌آور زدند.

مردم شاهین‌شهر هم با شعار «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» به خیابان‌ها آمدند.

معترضان در بهارستان اصفهان تجمع و در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کردند.

همزمان در استان فارس، نیروهای بسیجی و لباس شخصی در شیراز به مردم حمله کرده و به سوی مسافران داخل اتوبوس شهری، اسپری فلفل زدند.

معترضان در مشهد نیز به خیابان آمدند و شعار «هموطن داد بزن حقت رو فریاد بزن» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

تجمعات روز چهارشنبه در ایران اما در حالی برگزار شد که جمهوری اسلامی محدودیت‌های دسترسی به اینترنت را به بالاترین میزان افزایش داد و مردم برای ارسال فیلم‌ها و ویدیوهای خود از اعتراضات، با مشکل جدی مواجه شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...