پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم تجمعات ضدحکومتی در بیست و ششمین روز «انقلاب ایران» در شامگاه سه‌شنبه در چند شهر ایران

تداوم تجمعات ضدحکومتی در بیست و ششمین روز «انقلاب ایران» در شامگاه سه‌شنبه در چند شهر ایران

همزمان با انتشار چندین فراخوان برای برگزاری تجمع‌ و اعتصاب‌ در روز چهارشنبه ۲۰ مهر، اعتراض‌های ضدحکومتی شامگاه سه‌شنبه در چندین شهر ایران ادامه پیدا کرد.

بر اساس ویدیوهایی منتشر شده معترضان در قم یک خیابان در منطقه نیروگاه را بستند و شعارهای ضدحکومتی دادند.

در یزدانشهر اصفهان هم مردم معترض تجمع کردند و طبق گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند.

ویدیوهای منتشر شده حاکی از به خیابان آمدن معترضان در برازجان نیز بود.

در سنندج معترضان شامگاه سه‌شنبه یک خیابان را با درست کردن آتش بستند.

همچنین در چندین محله از تهران از جمله چیتگر و کامرانیه مردم از پشت پنجره‌ها شعار شبانه دادند.

همزمان، مرکز همکاری احزاب کردستان ایران در فراخوانی نوشت از تمام اقشار مردم کردستان و ایران درخواست دارد بعد از ظهر چهارشنبه ۲۰ مهر ماه در میادین و خیابان‌های اصلی شهرها تجمع کنند.

پیشتر، گروه «جوانان محلات تهران» در اطلاعیه شماره ۹ خود فراخوانی را برای تجمع در روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه «از ساعت ۱۲ظهر تا سپیده‌دم در تمامی میادین و خیابان‌های اصلی» صادر کرده بود.

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در تداوم همراهی با اعتراضات با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: «نمی‌توانیم عضوی از دانشگاه باشیم و سرکوب فراگیر و کشتار بی‌رحمانه‌ هم‌‌سرنوشت‌هامان را ببینیم و در سکوت به کلاس‌های درس بازگردیم. ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم که در کنار مردم ایستاده‌ایم و این برخوردهای خونین و خشونت‌بار را محکوم می‌کنیم.»

یکی از مخاطبان ایران‌اینترنشنال در ویدیویی از شهرکرد گفت که فراخوان تجمع برای روز چهارشنبه را با پیام «‌صدای مردم سنندج باشیم» در خانه‌های شهروندان می‌اندازد چون مردم اینترنت ندارند.

خیزش سراسری مردم ایران در حالی وارد هفته چهارم خود شد که همزمان با تظاهرات مردم معترض در شهرهای مختلف از جمله سنندج، بسیاری از اصناف و اقشار و کسبه نیز دست به اعتصاب زده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...