پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » درخواست 20 نهاد حقوق بشری از بایدن برای حمایت از قیام مردم ایران

درخواست 20 نهاد حقوق بشری از بایدن برای حمایت از قیام مردم ایران

20 سازمان‌ حقوق بشری از رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند برای مقابله با سرکوب اعتراضات مردمی در ایران، جنایت‌های جمهوری اسلامی را در کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل مطرح کند.

این نهادها خواستار اقدامات عملی در حمایت از معترضان ایرانی شده و تاکید کردند که مردم ایران در شرایط پیش رو به حمایت آمریکا و کل جامعه جهانی نیاز دارند.

بنیاد عبدالرحمن برومند، ماده 19، انجمن حقوق بشر مردم آذربایجان در ایران (اهرز)، کمپین فعالین بلوچ، سازمان حقوق بشر ایران، کمیته حمایت از خبرنگاران، مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، اول حقوق بشر، بنیاد حقوق بشر، مرکز اسناد حقوق بشر ایران، عدالت برای ایران، انجمن حقوق بشر کردستان-ژنو، سازمان حقوق بشر کُردپا، قلم آمریکا، پروژه دموکراسی خاورمیانه، مرکز حقوق بشر رائول والنبرگ، راسنک، بنیاد سیامک پورزند، متحد برای ایران و سازمان ملل و مردم بدون نمایندگی، امضاکنندگان این نامه هستند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در رابطه با اعتراضات سراسری در ایران در صفحه توییتر خود نوشت که با فعالان حقوق بشر و زنان ایرانی درباره چگونگی حمایت آمریکا از «معترضان شجاع» در ایران گفت‌وگو کرده است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت که جمهوری اسلامی تاکنون بیش از 100 نفر را طی سرکوب خونین اعتراضات کشته است و افزود: «به هماهنگی با متحدان و شرکای خود درباره چگونگی واکنش به سرکوب خونین معترضان و خشونت حکومتی علیه زنان در ایران ادامه خواهیم داد.»

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران نیز با اشاره به ادعای جمهوری اسلامی پیرامون نقش ایالات متحده و اسرائیل در اعتراضات ایران گفت: «مقامات ایرانی، آمریکا را مقصر (اعتراضات) می‌دانند، اما ما هیچ کاری نمی‌توانستیم برای برانگیختن چنین شجاعتی میان مردم ایران انجام دهیم یا چنین خشمی نسبت به دولت آنها ایجاد کنیم.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...