پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تداوم استعفای استادان باشرافت دانشگاه‌های سراسر کشور در اعتراض به سرکوب مردم ایران توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و پیوستن به صف مردم

تداوم استعفای استادان باشرافت دانشگاه‌های سراسر کشور در اعتراض به سرکوب مردم ایران توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و پیوستن به صف مردم

در پی اعتراضات و اعتصاب دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران، تعدادی از استادان دانشگاه‌ نیز با خودداری از شرکت در کلاس‌ها به دانشجویان معترض پیوستند و تعدادی نیز استعفا کردند.

لیلی گله‌داران، از اعضای هیئت علمی دانشکده نمایش دانشگاه هنر شیراز، از نخستین کسانی بود که با انتشار نامه‌ای در حمایت از اعتراضات مردم و دانشجویان از سمت خود استعفا داد.

در روزهای اخیر قیام ملی مردم ایران دانشجویان دانشگاه‌های تهران و دیگر شهرها، در روزهای گذشته بارها در تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی خود شعار «خیابون‌ها غرق خون، استادامون خفه‌خون» سر داده‌اند.

خانوم گله‌داران در پاسخ به خواسته دانشجویان معترض که در روزهای اخیر بارها خواسته بودند استادان دانشگاه به آنان بپیوندند، در نامه خود نوشت: «اعضای هیئت علمی هر دانشگاه، به جز معدودی انگشت‌شمار، همگی بسیجی‌اند.»

در همین ارتباط «عمار آشوری» استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز، در حمایت از اعتراضات مردمی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

او نیز نوشت که در روزهای اخیر از سوی حراست دانشکده‌هنر به دلیل پست‌ها و استوری‌هایی که در اینستاگرام گذاشته، تحت فشار قرار گرفته و تهدید شده است.

غلامرضا شهبازی استاد رشته‌ نمایش در دانشگاه‌های هنر و سوره نیز طی نامه‌ای در حمایت از اعتراضات مردم و دانشجویان از سمت خود استعفا داد.

فرشاد عسگری‌کیا استاد سینما و عکاسی دانشگاه سوره نیز با انتشار متنی اعلام کرد در کلاس‌های درس حاضر نخواهد شد.

او نوشت: «در حال حاضر، حضور در کلاس درس برایم مانند آغشتن نان به خون و فرو بردن در حلق است. من توان خوردن این نان را ندارم.»

علیرضا بحرینی، شهرام خزائی و آذین موحد، از استادان دانشگاه شریف، نیز در حمایت از اعتصاب سراسری دانشجویان اعلام کردند که کلاس‌های درس خود را تعطیل می‌کنند.

فعالان صنفی دانشگاه تهران روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تائید کردند که برخی از استادان دانشگاه به اعتصاب دانشجویان پیوسته‌اند.

همزمان با آغاز اعتصاب دانشجویان در روز دوشنبه تجمع‌هایی اعتراضی در برخی دانشگاه‌ها از جمله تربیت مدرس تهران، چمران اهواز، صنعتی اصفهان و دانشکده دندانپزشکی تبریز برگزار شد.

دانشجویان معترض اعلام کرده‌اند تا زمانی که به برخوردهای امنیتی با دانشجویان، بازداشت دانشجویان معترض و همچنین مجازی شدن آموزش، پایان داده نشود از شرکت در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

این در حالی است که بازداشت دانشجویان معترض از سوی نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد و هر روز به آمار دانشجویان بازداشتی اضافه شده است.

همچنین با افزایش تجمع‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها، مقام‌های دانشگاه تصمیم گرفتند که به بهانه «رعایت حال دانشجویان غیر بومی» کلاس‌های درس را از حضوری به مجازی تغییر دهند تا دانشگاه‌ها خلوت شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...