پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » سراسری شدن قیام مردم ایران همزمان با حضور رئیسی در نیویورک

سراسری شدن قیام مردم ایران همزمان با حضور رئیسی در نیویورک

قیام مردم ایران که این بار در اعتراض به خشونت علیه زنان و قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد، شعله‌ور شده برای پنجمین شب متوالی ادامه یافته و همزمان با سخنرانی ابراهیم رئیسی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شدت و دامنه وسیع‌تری به خود گرفته است.

در حالی که تظاهرات همچنان و به‌طور گسترده‌ای ادامه دارد، رئیس جمهور رژیم آخوندی چهارشنبه ۳۰ شهریور در مقر سازمان ملل در نیویورک بدون ذکر نام مهسا امینی که این روزها بر سر زبان‌های بسیاری از معترضان ایرانی جاری است به ایراد سخنرانی پرداخت.
رئیسی در حالی نام مهسا را نادیده گرفت که خبر قتل این زن ۲۲ ساله ایرانی به سرخط رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده و مقامات سیاسی جهان بارها از او نام برده‌اند.

او تنها از این جنایت به‌عنوان «یک رخداد در حال بررسی در جمهوری اسلامی ایران» یاد کرده و با طرح ادعاهایی جهان را به داشتن استانداردهای دوگانه متهم کرد و گفت کشورهای غربی بر سر قتل مهسا امینی، جنجال به پا کرده‌ و «موضع‌گیری‌های متنوع و متعدد» ارائه کرده‌اند.


ادعای رئیسی به دفاع از حقوق زنان در حالی است که بنا به گزارش‌های متعدد ایران در نتیجه تداوم استبداد و خشونت سیستماتیک دستگاه‌های حکومتی علیه زنان طی سال‌های گذشته، به‌عنوان یکی از نآمن‌ترین کشورها برای زنان شناخته شده است.

در آخرین گزارش‌ که مربوط به سال گذشته میلادی است ایران در نتیجه سیاست‌های زن‌ستیزانه حکومتی از لحاظ شاخص شکاف جنسیتی در قعر رتبه‌بندی جهانی قرار گرفته است.

همچنین، در ماه‌های گذشته گزارش‌های بسیاری از به‌کاربردن خشونت علیه زنان توسط پلیس و نیروهای امنیتی منتشر شده است. فعالان زنان و مخالفان حجاب اجباری در ایران بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

در گزارشی که اخیرا سازمان اطلس زندان‌های ایران منتشر کرده، تنها ۲۵ نفر از فعالان مخالف حجاب اجباری به ۹۲ و نیم سال حبس و صدها ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

در آخرین مورد از خشونت‌های روزانه علیه زنان ایران، یک زن جوان کُرد، به نام مهسا (ژینا) امینی که به‌همراه خانواده‌اش در مسافرت به تهران آمده بود، سه‌شنبه ۲۲ شهریور، در اتوبان حقانی تهران توسط گشت ارشاد بازداشت و تحت شکنجه ماموران امنیتی ضربه مغزی شد که سه روز پس از آن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسرای تهران جان باخت.

در واکنش به جنایت قتل مهسا امینی توسط نیروهای گشت ارشاد که نمونه‌ای بارز از خشونت‌های سیستماتیک علیه زنان است بسیاری از مردم در شهرهای مختلف ایران با برگزاری تظاهرات آزادی‌خواهانه ضد‌حکومتی نسبت به نظام استبدادی جمهوری اسلامی و سران آن از جمله علی خامنه‌ای ابراز خشم و انزجار کردند.

زنان در واکنش به قتل مهسا و مخالفت با حجاب اجباری با کندن و سوزاندن روسری‌های خود و همچنین بریدن موهای سر خود، نفرت و خشم و انزجار خود را از رژیم حاکم بر ایران ابراز داشتند.

به‌رغم این تحولات شگرفی که ایران را در آستانه قیام سراسری و انقلاب نوین ترقی‌خواهانه‌ای قرار داده، ابراهیم رئیسی اما پر مدعا و با فرافکنی بی توجه به اراده مردم ایران از عملکرد زن‌ستیزانه رژیم جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل و در برابر چشم جهانیان دفاع کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...