پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » قدردانی نخست‌وزیر اسرائیل از موضع تروئیکای اروپایی در برابر رژیم تبهکار جمهوری اسلامی

قدردانی نخست‌وزیر اسرائیل از موضع تروئیکای اروپایی در برابر رژیم تبهکار جمهوری اسلامی

نخست‌وزیر اسرائیل از سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا به دلیل موضع‌گیری در برابر رژیم جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات احیای برجام قدردانی کرد.

یائیر لاپید با اشاره به بیانیه اخیر این سه کشور در انتقاد از جمهوری اسلامی، گفت: «من از فرانسه، بریتانیا و آلمان به دلیل موضع‌گیری قاطع درباره این موضوع تشکر می‌کنم.»

تروئیکای اروپایی روز شنبه در بیانیه مشترکی با انتقاد از جمهوری اسلامی در روند احیای برجام، گفتند که مواضع تهران، تردیدهایی جدی را در مورد نیات و تعهد ایران به نتیجه موفقیت‌آمیز برجام ایجاد میکند.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت؛ در ماه‌های اخیر گفت‌وگوهای آرام و فشرده‌ای با آن‌ها (سه کشور اروپایی) داشتیم و اطلاعات به‌روز از فعالیت‌ها در مراکز هسته‌ای ایران را در اختیارشان گذاشتیم.

وزارت امور خارجه رژیم تبهکار جمهوری اسلامی با انتقاد از موضع‌گیری کشورهای اروپایی، بیانیه آن‌ها را «گامی در مسیر شکست مذاکرات» توصیف کرد و گفت که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، کشورهای صادرکننده این بیانیه باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

یائیر لاپید، روز یکشنبه و ساعاتی پیش از سفر به آلمان گفت کارزار اسرائیل برای متوقف‌کردن تلاش‌ها به‌منظور احیای برجام و برداشتن تحریم‌های رژیم جمهوری اسلامی علائم اولیه موفقیت را نشان داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...