پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » زندان‌بانان جمهوری اسلامی از دسترسی امیر عباس آذرم به درمان جلوگیری می‌کنند

زندان‌بانان جمهوری اسلامی از دسترسی امیر عباس آذرم به درمان جلوگیری می‌کنند

روزنامه‌نگار زندانی امیرعباس آذرم‌وند که در حین بازداشت خشونت‌آمیز از ناحیه کتف آسیب شدید دیده به دستور پزشک نیاز به جراحی دارد اما نهادهای اطلاعاتی و قضایی دسترسی او را به درمان محدود کردند.

به گزارش کارزار آزادی امیرعباس آذرم‌وند، این روزنامه‌نگار اقتصادی و فعال کارگری که هم‌اکنون دوره محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می‌کند، نیاز به عمل جراحی دارد، اما مسئولان زندان به او مرخصی نمی‌دهند.

آذرم‌وند بنا به دستور و تشخیص پزشکان بیمارستان شهدای طالقانی نیاز به جراحی کتف دارد. با وجود گذشت یک ماه از تعیین وقت جراحی توسط پزشکان در مرداد ماه، نهادهای شکنجه‌گر اطلاعاتی و قضایی تا زمان انتشار این خبر در ۱۵ شهریور، از اعزام آذرم‌وند به بیمارستان برای جراحی خودداری کرده‌اند.

این روزنامه‌نگار اقتصادی پیش‌تر جهت انجام عکس‌برداری از زندان به بیمارستان شهدای طالقانی اعزام شده بود و در همین بیمارستان وقت جراحی به خاطر آسیب شدید به کتف برای او تعیین شد.

آسیب به کتف آذرم‌وند مربوط به دستگیری او در تجمع هشت مارس تهران، روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ است. او در تجمع روز جهانی زن در محوطه تئاتر شهر «پارک دانشجو» توسط ده مأمور نیروی انتظامی و لباس شخصی با خشونت و ضرب و شتم دستگیر شد. در حین دستگیری و در نتیجه ضرب و شتم، کتف او به شدت آسیب دید.

امیرعباس آذرم‌وند برای اجرای حکم سه سال و هفت ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی و هشت ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان اوین است.

حکم او در دی‌ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری صادر شد. این زندانی همچنین دو سال حق فعالیت سیاسی و یا خروج از کشور را ندارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...