پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » واشینگتن: پاسخ رژیم جمهوری اسلامی به پیش‌نویس احیای «برجام» سازنده نبود

واشینگتن: پاسخ رژیم جمهوری اسلامی به پیش‌نویس احیای «برجام» سازنده نبود

به گزارش خبرگزاری رویتر، مورخ ۱۱شهریور؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که ایران پاسخی «سازنده» به پیشنهادهای آمریکا با هدف احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ تهران با قدرتهای جهانی ارسال کرده است که باعث برداشت مثبت کمتری از سوی ایالات متحده شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متن ارسالی (از سوی جمهوری اسلامی) رویکردی سازنده برای نهایی کردن مذاکرات دارد.

اما وزارت‌خارجه آمریکا ارزیابی متفاوتی ارائه کرد و سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت؛ می‌توانیم تأیید کنیم که پاسخ جمهوری اسلامی را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم. ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه سازنده نیست.

در گزارش صدا و سیما آمده است که پاسخ جمهوری اسلامی به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگ‌کننده مذاکرات بوده است، ارسال شده است.

پس از ۱۶ماه گفتگوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن، بورل در ۸اوت گفت که اتحادیه اروپا پیشنهاد نهایی را برای غلبه بر بن‌بست احیای توافق ارائه کرده بود».

از سوی دیگر ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که آمریکا پاسخ رژیم جمهوری اسلامی را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده و در حال بررسی آن است افزود: پاسخ آمریکا از طریق اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد اما متأسفانه پاسخ ایران سازنده نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...