پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تایمز اسرائیل: رئیس موساد گفت برجام «بر پایهٔ کذب استوار است» و «برای اسرائیل بسیار زیان بهمراه دارد»

تایمز اسرائیل: رئیس موساد گفت برجام «بر پایهٔ کذب استوار است» و «برای اسرائیل بسیار زیان بهمراه دارد»

دیوید بارنئا رئیس موساد، در جلسه‌های اخیری که پیرامون توافق برجام برگزار شده، قرارداد قریب الوقوع هسته‌ای میان جمهوری شیطانی و قدرت‌های جهانی را «فاجعهٔ استراتژیک» برای اسرائیل خواند.

به‌گزارش تایمز اسرائیل: «بارنئا» هشدار داده که این توافق به تهران امکان می‌دهد در عرض چند سال مواد لازم تولید بمب هسته‌ای را ذخیره کند، و می‌افزاید سازمان تحت نظارت او «در حال آماده شدن است و خوب می‌داند که این تهدید را چگونه از میان بردارد».

رئیس سازمان موساد گفت این قرارداد برای اسرائیل «بسیار بد» است و با استناد به ادعای جمهوری اسلامی که می‌گوید فعالیت‌های هسته‌اش طبیعت صلح آمیز دارند، افزوده: ایالات متحده «به سمت توافقی شتاب برداشته که بر پایهٔ کذب استوار است.»

بارنئا می‌افزاید که به نظر می‌آید «با توجه به نازهای ایالات متحده و جمهوری اسلامی» حصول توافق غیرقابل اجتناب باشد. واشینگتن در پی آن است که از دستیابی تهران به توانایی ایجاد بمب هسته‌ای جلوگیری کند، و جمهوری اسلامی می‌خواهد از تحریم‌های فلج کننده مالی و اقتصادی خلاص شود.

بنا به نظر بارنئا، این قرارداد با توجه به بند غروب آن، «به جمهوری اسلامی مجوز می‌دهد در طول چند سال مواد هسته‌ای مورد نیاز تهیهٔ بمب هسته‌ای را جمع آوری کند.، و همچنین بیلیون‌ها دلار دارایی مسدود شدهٔ ایران را در اختیار رژیم اسلامی می‌گذارد و خطری که تهران از طریق دست نشانده‌های خود برای سراسر منطقه دارد را افزایش می‌دهد.

او تأکید کرد که اسرائیل شامل تعهدات این قرارداد نمی‌شود، و کشور یهود هر طور لازم بداند برای خنثی کردن خطراتی که علیه کشور پدید می‌آید اقدام خواهد کرد. اسرائیل پیشاپیش برای حمله نظامی علیه ج.ا، در صورتی که ضرورت پیش آید، آغاز به آماده سازی کرده است.

بارنئا گفت «موساد دارد آماده می‌ شود و می داند چطور این خطر را از میان بردارد.»

یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه پیرامون قرارداد هسته‌ای که احتمال حصول آن قریب الوقوع است، با بارئنا به گفتگو نشسته بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...