پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تاکید وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با مشاور ارشد بایدن بر حفظ «گزینه حمله نظامی» حتی در صورت احیای برجام

تاکید وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با مشاور ارشد بایدن بر حفظ «گزینه حمله نظامی» حتی در صورت احیای برجام

امروز جمعه چهارم شهریورماه، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بر حفظ «گزینه حمله نظامی» روی میز و تداوم اقدامات مشترک اسرائیل و آمریکا به منظور تضعیف و مقابله با پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی تاکید کرد.

بنی گانتز به عنوان دومین مقام بلندپایه اسرائیلی که در یک هفته گذشته با جیک سالیوان دیدار کرده است افزود: ایالات متحده حتی در صورت دستیابی به توافقی جدید با جمهوری اسلامی، باید اطمینان حاصل کند که یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی همچنان روی میز باقی خواهد ماند.

به گزارش «جروزالم پست» بنی گانتز تاکید کرد که اسرائیل نیز آزادی عملیاتی خود را حتی در صورت معامله احتمالی و بازگشت همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی حفظ خواهد کرد.

این روزنامه اسرائیلی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی نوشت که در قبال نظرات وزیر دفاع اسرائیل، آمریکایی‌ها واکنش مثبت نشان دادند.

این مقام دفاعی که نامش فاش نشده است، تصریح کرد که توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی «پیمان صلح نیست» و بر اهمیت تهدید نظامی به عنوان یک گزینه بازدارنده و تاثیرگذار در شرایطی که توافق نیز حاصل شده، تاکید کرد.

در همین حال، روزنامه تایمز اسرائیل روز جمعه به نقل از این مقام ارشد اسرائیلی نوشت، شرایط به نقطه‌ای رسیده است که تنها دو سناریو وجود دارد: یا توافقی انجام نگیرد که در آن صورت، جمهوری اسلامی به‌تدریج برنامه هسته‌ای خود را گسترش خواهد داد یا توافقی بد صورت بگیرد که در خدمت منافع اسرائیل نخواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...