پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » رئیس موساد: توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی برای اسرائیل «فاجعه ای استراتژیک» است

رئیس موساد: توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی برای اسرائیل «فاجعه ای استراتژیک» است

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند، رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور، موساد، هشدار داده است که آمریکا با «عجله» به دنبال دستیابی به یک «توافق بد» هسته‌ای با ایران است.

طبق این گزارش‌ها، داوید بارنئا، رئیس موساد، در نشستی احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام، بین جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی را «یک فاجعه استراتژیک» برای اسرائیل خوانده است.

تایمز اسرائیل می‌گوید، رسانه‌های عبری زبان پنجشنبه نوشته‌اند که رئیس موساد با اشاره به «ادعای مکرر ایران» در خصوص صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش گفته است که این توافق «برای اسرائیل بسیار بد» است و آمریکا «در حال عجله برای دستیابی به توافقی است که در نهایت مبتنی بر دروغ است.»

داوید بارنئا تصریح کرده است٬ اسرائیل به هرگونه توافق جدیدی خود را متعهد نخواهد دانست و این کشور هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل هم روز پنجشنبه در خصوص احیای برجام گفت؛ توافق فعلی، یک «توافق بد» است.

یائیر لاپید با این حال گفته است، تاکتیک فشار اسرائیل بر آمریکا در خصوص احیای برجام برخی نتایج مثبت به همراه داشته است.

نخست وزیر اسرائیل در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفته است؛ آمریکایی‌‌ها بخش بزرگی از مواردی که ما می‌خواستیم در پیش‌نویس‌ها بگنجاند را پذیرفتند.

یائیر لاپید این رویکرد دولت آمریکا را « یک تغییر خوشایند» توصیف کرد و گفت؛ گفت‌وگو با آنها خوب است و ما به آن ادامه خواهیم داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...