پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ند پرایس: عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از خروج نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، امیدوار کننده بود

ند پرایس: عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از خروج نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، امیدوار کننده بود

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه، ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ گفت: عقب‌نشینی رژیم جمهوری اسلامی از برخی خواسته‌های خود، از جمله خروج نام سپاه جنایتکار از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، امیدوارکننده بود.
ند پرایس افزود: دستیابی به توافق برای احیای برجام، نزدیک‌تر از دو هفته پیش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در جمع خبرنگاران و صحبت با آنان، در واکنش به ادعای رژیم جمهوری اسلامی در مورد تاخیر آمریکا برای پاسخ دادن به پیشنهادات آن‌ها گفت: واشنگتن حتی‌الامکان تلاش می‌کند که فورا به نظرات جمهوری اسلامی در رابطه با متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ مناسب دهد.

وی افزود: ما در حال انجام تعدادی رایزنی در مورد معامله رژیم جمهوری اسلامی، برخی داخلی و برخی خارجی هستیم و هنوز برخی از مسائل برجسته وجود دارد که باید حل شود، برخی از شکاف‌ها که باید برطرف شوند. به‌محض پایان رایزنی‌ها، به پاسخ جمهوری اسلامی، پاسخ مناسب خواهیم داد.

ایالات متحده، به‌طور جدی، در حال بررسی نظرات رژیم جمهوری اسلامی در مورد آخرین متن توافق هسته‌ای می‌باشد.
ساعاتی پیشتر نیز، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود؛ که مذاکرات هسته‌ای در دور آخر پیشرفت‌هایی داشته و رژیم جمهوری اسلامی از برخی خواسته‌های خود عقب‌نشینی کرده است اما هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. «رویترز ۳۱مرداد»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...