پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » تکذیب متن افشا شده توافق با جمهوری اسلامی توسط مقامات اروپایی

تکذیب متن افشا شده توافق با جمهوری اسلامی توسط مقامات اروپایی

یک مقام بلندپایه اروپایی به شرط مخفی‌ماندن نامش به «العربیه» گفت که فرانسه به عنوان طرف حاضر در مذاکرات اتمی هر گونه فاش‌شدن متن نهایی توافق پیشنهادی اروپا برای احیای برجام را قویا تکذیب کرده است.

منابع دیپلماتیک تروئیکای اروپا شامل سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه هم شامگاه جمعه 28 مرداد تاکید کردند که متن نهایی توافق احتمالی با جمهوری اسلامی هرگز افشا نشده است.

این مقامات اظهار داشتند، در حال حاضر مهمترین اقدام، پاسخ اروپا به واکنش جمهوری اسلامی است و افزودند که غیرممکن است اروپا در کوتاه مدت واکنش ایران را ارزیابی کند.

کشورهای اروپایی با رد برخی خبرها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام، تاکید کردند که مقامات اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش جمهوری اسلامی هستند.

همزمان آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ها درباره دادن امتیاز از سوی آمریکا به جمهوری اسلامی برای بازگشت به توافق هسته‌ای را نادرست خواند.

برخی منابع وابسته به مراکز پروپاگاندای جمهوری اسلامی طی دو روز اخیر مدعی شدند به بعضی جزئیات توافق احتمالی احیای برجام دست یافتند که طی آن واشینگتن با لغو تحریم ۱۷ بانک ایرانی و آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده رژیم تهران در کره جنوبی موافقت کرده است.

این منابع همچنین گزارش دادند ایالات متحده با کاهش تحریم‌های ۱۵۵ نهاد و موسسه جمهوری اسلامی و فروش ۵۰ میلیون بشکه نفت طی ۱۲۰ روز نیز موافق است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...