پخش زنده
Home » حقوق بشر » اجرای قریب‌الوقوع حکم قرون وسطایی قطع انگشتان دست در زندان اوین

اجرای قریب‌الوقوع حکم قرون وسطایی قطع انگشتان دست در زندان اوین

یک فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق با انتشار مطلبی در توییتر از اجرای قریب‌الوقوع حکم قرون وسطایی قطع انگشتان دست یک زندانی در زندان اوین خبر داد.

آرش صادقی نوشت: محمد حسینی زندانی متهم به سرقت، به ‎قطع انگشتان (چهار انگشت) دست محکوم و به وی ابلاغ شده است که این حکم در روزهای آینده در زندان اوین اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این زندانی هم اکنون در زندان رجایی شهرکرج محبوس است، افزود: محمد حسینی، فرزند سیدحسین در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۳ به اتهام سرقت، محکوم به رد مال به میزان ۱۸۰۰۰۰۰ و قطع دست شده و به موجب دادنامه‌ای که در تاریخ چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر دادگستری استان مرکزی صادر گردیده، محکومیت قطع انگشت وی تایید شده است.

این فعال حقوق بشر عنوان کرده است: در دادنامه محکومیت این زندانی آمده که قطع انگشتان دست راست از انتهای آن صورت بگیرد به نحوی که انگشت شست و کف دست او باقی بماند. این رای توسط رئیس مستشار شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به نام‌های محمدرضا رحمتی و محمدرضا مهراندیش امضا و تایید شده است.

آقای صادقی افزود: محمد حسینی از سال ۹۳ تاکنون در زندان مرکزی اراک محبوس بوده و به تازگی به زندان گوهردشت کرج منتقل شده است. قرار است طی ابلاغیه اجرای احکام در روزهای آینده حکم قطع دست وی در زندان اوین اجرا شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...