پخش زنده
Home » حقوق بشر » حال جسمی ملیکا قراگوزلو وخیم گزارش شده و همپنان مزدوران جمهوری اسلامی به تداوم بازداشت وی اصرار دارند

حال جسمی ملیکا قراگوزلو وخیم گزارش شده و همپنان مزدوران جمهوری اسلامی به تداوم بازداشت وی اصرار دارند

به گزارش خبرگزاری هرنا، علیرغم گذشت ۳۵ روز از دستگیری ملیکا قراگوزلو، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، وی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

محمدعلی کامفیروزی وکیل مدافع قراگوزلو، دستگیری و تداوم بازداشت این شهروند را غیرقانونی و مصداق بارز نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت که «وضعیت جسمی و روحی خانم ملیکا قراگوزلو اصلا مساعد نیست و ظاهرا اتهامات سنگین واهی و بی ارتباطی را هم به موکلم نسبت داده‌اند.» به گفته این وکیل دادگستری، مراجعات خانواده قراگوزلو به دادسرای اوین برای آزادی وی تاکنون بی نتیجه مانده است.

کامفیروزی گفت: هرچند بازداشت موکل من از ابتدا غیرقانونی بود، ولی تداوم این بازداشت، با توجه به اینکه ظاهرا مرحله تحقیقات تمام شده، دیگر هیچ توجیه قانونی و منطقی ندارد. در عین حال وضعیت جسمی و روحی ملیکا قراگوزلو اصلا مساعد نیست و همانطور که قبلا هم گفتیم، مسئولیت کامل سلامتی ایشان بر عهده دستگاه قضایی و امنیتی است.

وی در مورد بی‌نتیجه بودن پیگیری‌های انجام شده برای آزادی موکلش افزود: خانواده موکلم تا کنون بیش از ۱۰ بار به دادسرای اوین مراجعه کرده‌اند. حتی ۲-۳ بار با ایشان تماس گرفته شده و گفته شده برای موکلم قرار وثیقه تعیین شده و بیایید وثیقه بگذارید تا خانم قراگوزلو آزاد شوند و خانواده ایشان بلافاصله به دادسرا رفتند اما ظاهرا بعدش یا بالکل منکر شدند و یا گفتند تصمیم عوض شده است!

ملیکا قراگوزلو، روز چهارشنبه ۲۲ تیر و پس از انتشار ویدئویی که با از سر برداشتن حجاب، به قانون حجاب اجباری اعتراض کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی اواخر سال ۹۸، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند آبان‌ماه ۱۳۹۹، شامل بخشنامه عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...