پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » ابراز نگرانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌یی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌یی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه ۱۰مرداد، با ابراز نگرانی از فعالیت‌های هسته‌یی رژیم جمهوری اسلامی از این کشور خواست که با این نهاد همکاری به‌عمل آ‌ورد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در یک کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته‌یی سازمان ملل سخن می‌گفت تأکید کرد: «شفاف می‌گویم، ما باید دسترسی متناسب به گستره و عمق این معضل هسته‌یی داشته باشیم».

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام رژیم جمهوری اسلامی به تولید سطح غنی‌سازی ۶۰درصدی زیرعلامت سؤال برد و تصریح کرد؛ «کشوری که اهداف نظامی ندارد، اقدام به غنی‌سازی ۶٠درصدی نمی‌کند».
وی ضمن اشاره به کارشکنیهای رژیم جمهوری اسلامی در کار نظارت آژانس، از این کشور خواست بلادرنگ با آژانس اتمی همکاریهای لازم را به‌عمل آورد.

این در حالیست که کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دوشنبه ۱۰مرداد، در گفتگو با شبکه تلویزیون رژیم در این باره گفته بود: عصر دوشنبه دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفوژ به همکاران ما داده شده و ما نیز بر اساس این دستور کار تزریق گازهگزافلوراید اورانیوم به ماشین‌ها را آغاز کرده‌ایم».

از طرفی سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۰مرداد، در گزارشی نوشت: وزرای خارجه فرانسه، انگلستان، ایرلند شمالی و آمریکا طی بیانیه مشترک مطبوعاتی از رژیم جمهوری اسلامی خواستار بازگشت به برجام شده و در مورد تولید سلاح هسته‌یی به رژیم ایران هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که رژیم جمهوری اسلامی هرگز نباید سلاح هسته‌یی تولید کند. ما متأسفیم که با وجود تلاش‌های دیپلماتیک فشرده، جمهوری اسلامی هنوز از فرصت برای بازگرداندن اجرای کامل برجام استفاده نکرده است.
ما از رژیم جمهوری اسلامی می‌خواهیم که به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بازگردد و به‌صورت فوری با آژانس در حل و فصل مسائل مربوط به مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام‌نشده احتمالی در ایران، طبق توافقنامه پادمانهای مورد نیاز NPT، همکاری کند».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...