پخش زنده
Home » حقوق بشر » وضعیت وخیم «عباس دهقان» در بهداری اوین، جایی که هیچگونه امکانات بهداشتی و حتی پزشک و پرستار وجود ندارد

وضعیت وخیم «عباس دهقان» در بهداری اوین، جایی که هیچگونه امکانات بهداشتی و حتی پزشک و پرستار وجود ندارد

زندانی بیمار بایستی در بیمارستان بستری شود یا در محل “اجرای حکم قطع دست”…!

بنابر گزارش رسیده به «دُرّ تی‌وی»: عباس دهقان درویش گنابادی محبوس در زندان اوین با توجه به مبتلا شدنش به ویروس کرونا و حال وخیم جسمی‌اش، از رسیدگی مناسب پزشکی و انتقال به بیمارستان محروم شده است.

یک منبع نزدیک به درویشان گنابادی زندانی، وضعیت جسمی عباس دهقان در «بهداری لاجوردی» زندان اوین را؛ دهشتناک گزارش کرده است و می‌گوید: با اینحال، مسئولان زندان هیچگونه توجهی نداشته و اقدامی برای انتقال وی به بیمارستان صورت نمی‌دهند!

وضعیت جسمی و همچنین مراقبت درمانی و پزشکی از عباس دهقان که چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به بهداری زندان منتقل شده، به‌شدت وخیم گزارش شده است.

این منبع آگاه و نزدیک به دراویش زندانی می‌گوید: وضعیت «بهداری لاجوردی» که عباس دهقان در آن بستری شده، به‌شدت وحشتناک است. وی می‌افزاید: بهداری هیچگونه امکانات بهداشتی و رفاهی ندارد. اتاقی که عباس در آن بستری است، با توجه به بیماری که به کرونا مبتلا شده و تب ۳۸ درجه دارد: چیلر نیست، تهویه ندارد، یخچال و هیچگونه امکانات رفاهی و بهداشتی وجود ندارد و حتی اسپری برای ضد عفونی دست‌ها در اینجا یافت نمی‌شود.

این منبع درباره پرسنل درمانی می‌گوید: افزون بر اینکه هیچگونه امکانات بهداشتی و درمانی نیست، مهمتر از آن، اصلا پزشک در مجموعه وجود ندارد! پزشک پیدا نشده درباره داروهایی که تجویز شده پاسخی بدهد. دیشب کلی داروی خواب آور داده‌اند به عباس که او گفته اینها مورد نیاز من نیست و از خوردن داروهای نامعلوم و بی‌ربط پرهیز کرده است…

آنچناکه این منبع می‌گوید: بیماری که در چنین وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد را رها کرده‌اند و حتی از نظر ظاهری هم به او رسیدگی نمی‌کنند. افسر نگهبان‌ها از ترس اینکه به ویروس مبتلا نشود به داخل اتاق نمی‌آیند و اگر غذایی بیاوردند از پشت در به داخل اتاق می‌فرستند و بلافاصه در را می‌بندند و می‌روند!

نکته دهشتناک دیگری که نزدیکان و دوستان عباس دهقان را نگران کرده: این بیمار را با چنین حالی که از نداشتن کلیه هم رنج می‌برد، در جایی نگهداری می‌کنند که آنجا «حکم قطع دست» اجرا می‌شود و در واقع قصابخانه است نه بهداری…!

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: بهداری لاجوردی، افزون بر اینکه از هرگونه امکانات رفاهی و بهداشتی محروم است و پزشک و پرستار هم ندارد، خاطره قتل بهنام محجوبی و بکتاش آبتین را برای آنان تداعی می‌کند. آنها می‌گویند: ما به «بهداری لاجوردی» اعتماد نداریم.

نزدیکان و دوستان عباس دهقان می‌گویند: به‌دلیل آنچه در اینجا پیشتر رخ داده و همچنین وضعیت ناگواری که اکنون وجود دارد و حال وخیم بیمار و عدم امکانات و خدمات درمانی و رسیدگی و نبود پزشک، عباس را بایستی به یک بیمارستان تخصصی برای انجام امور درمانی هرچه زودتر منتقل کنند، نه قتلگاهی که در آنجا «دست قطع می‌کنند» و پیش از این بهنام محجوبی، بکتاش آبتین و بسیاری دیگر در آنجا به‌قتل رسیدند!

با توجه به اطلاع‌ رسانی‌های صورت گرفته و همچنین وضعیت ناگوار موجود، مسئولیت هرگونه اتفاق احتمالی، بر عهده قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها، مسئولان زندان و بهداری اوین است که باید پاسخگو باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...