پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » کاخ‌سفید: رژیم ایران می‌خواهد به روسیه در جنگ اوکراین کمک کند

کاخ‌سفید: رژیم ایران می‌خواهد به روسیه در جنگ اوکراین کمک کند

واشنگتن اگزمینر روز ۲۰تیرماه در گزارشی نوشت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد رژیم ایران به‌دنبال عرضه سلاح به روس‌ها در جنگ اوکراین است.

واشنگتن اگزمینر افزود: سالیوان، بعدازظهر دوشنبه، در پاسخ به پرسش‌هایی از تریبون کاخ سفید، فاش کرد که رژیم جمهوری اسلامی آماده‌ است به روسیه «صدها پهپاد، از جمله پهپادهای با قابلیت تسلیحات در یک جدول زمانی تسریع‌شده» را به روسیه بدهند، و این‌که آموزش این سلاح جدید همین روزها شروع می‌شود… .

بنا به اذعان سالیوان به‌نظر می‌رسد سیاست خارجی دولت در قبال ایران تغییر نمی‌کند. او لحظاتی قبل در نشست خبری گفت که دولت هنوز «بر این باور است که توافقی روی میز وجود دارد» تا هر دو طرف به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران بپیوندند، توافقی که دولت ترامپ در سال۲۰۱۸ از آن خارج شد.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ماه گذشته گفت که تصمیم ایران برای حذف تمامی تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بر اساس توافق اولیه نصب شده‌اند، “یک ضربه مهلک” به هر شانسی برای ورود مجدد به توافق خواهد بود.(سی‌ان‌ان ۲۰تیر)

سایت کاخ سفید سخنان جیک سالیوان را منتشر کرد. 

سالیوان افزود: فردا پرزیدنت بایدن به اسراییل و کرانه غربی و عربستان سفر می‌کند که در آنجا او در یک اجلاس عمده خاورمیانه‌یی شرکت می‌کند.

این سفر یک نقش حیاتی آمریکا در یک منطقه استراتژیک را تقویت می‌کند. این سفر هم‌چنین این را نشان می‌دهد که نقش امروز ما با ۲۰سال قبل از شروع جنگ عراق متفاوت است…

اگر ما برای یک منطقه صلح‌آمیز و باثبات گام برداریم به نفع منافع ملی و مردم آمریکا برای سالهای آتی می‌باشد.

اهداف بنیادین پرزیدنت بایدن وقتی به خاورمیانه می‌رسد رک و صریح می‌باشند؛ منطقه‌یی با ثبات بیشتر و جنگهای کمتر که ممکن است پای آمریکا را به میان بکشد خواهد بود. منطقه‌یی که کمتر پذیرای تروریزمی باشد که آمریکا را مورد تهدید قرار می‌دهد. منطقه‌یی که به امنیت انرژی جهانی می‌پردازد و این در حالیست که جنگ روسیه علیه اوکراین بازار جهانی انرژی را مورد تهدید قرار داده است. منطقه‌یی که هیچ قدرت جهانی نمی‌تواند در آن سلطه یابد یا امتیاز استراتژیک بر آمریکا پیدا کند. منطقه‌یی که پیشرفت بیشتری در جهت حقوق‌بشر و شان انسانیت داشته باشد…

ما بیش از ۳ماه آتش‌بس در یمن داشته‌ایم… در عراق ما فشار بر داعش را حفظ کردیم و روی آموزش نظامی عراقیها متمرکز هستیم.

ما با دوستانمان در این متحد هستیم که این ایران است و نه آمریکا که منزوی می‌ماند مگر این‌که به برجام بازگردد.

تعدد حملات تحت حمایت ایران علیه نیروهای ما در عراق و در سوریه به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

ما با چشمان باز کار می‌کنیم چرا که در این منطقه مملو از چالشها و تهدیدات می‌باشد. از ایران گرفته تا گروه‌های تروریستی که هنوز در شماری از کشورها فعالیت دارند…

روی تهدیدات چند جانبه که از طرف ایران وجود دارند همکاری می‌کنیم…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...