پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » در ادامه تشدید فضای بی اعتمادی در راس هرم قدرت جمهوری اسلامی، نوری همدانی برکناری طائب را به «توطئه دشمنان» نسبت داد

در ادامه تشدید فضای بی اعتمادی در راس هرم قدرت جمهوری اسلامی، نوری همدانی برکناری طائب را به «توطئه دشمنان» نسبت داد

برکناری ناگهانی حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان جمهوری اسالمی و اسرائیل و به‌دنبال آن واکنش‌های شتاب‌زده داخلی باعث شده تا فضای بی‌اعتمادی بر مسئولان و وابستگان به نظام حکمفرما شود.

به گفته‌ ناظران نگاهی به اظهارات اخیر علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر این‌که «امروز اسراییلی‌ها دریافته‌اند که چطور باید با ما مقابله کنند» و اشاره او به ورود تل‌آویو و بهره‌برداری آن از شکاف‌های به‌وجود آمده در درون و خارج از ایران علیه رژیم، نشان می‌دهد که تا چه حد حذف طائب از قدرت که دو روز پیش از رسانه‌ای شدن توسط اسرائیل پیش‌بینی شده بود باعث گسترش شکاف‌ها و تشدید فضای بدگمانی میان بدنه‌های نظام شده به‌طوری که برای توجیه این تغییر و ترمیم بدنه فرسوده نظام به اظهارنظرهای آخوند نوری همدانی، مرجع حکومتی به عنوان حکم متوسل شده‌اند.

در همین رابطه و تحت عنوان این‌که جمعی از آخوندکهای حوزه علمیه قم در واکنش به برکناری حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه، از حسین نوری همدانی، مرجع تقلید وابسته به رژیم، خواسته‌اند تا برای «خنثی‌سازی فتنه‌ها» به آنان راهنمایی کند، پرسشی مطرح شده و او نیز در پاسخ به آن نوشت: «شکی نداریم دشمنان همیشه مشغول نقشه‌های جدیدی هستند».

به گزارش «خبرآنلاین»، شنبه جهارم تیر، جمعی از آخوندکهای حوزه علمیه قم درباره جابجایی صورت گرفته در سازمان اطلاعات سپاه ضمن ابراز نگرانی از «شایعه‌پراکنی و ایجاد تفرقه در جامعه» از نوری همدانی خواسته‌اند «بصیرت‌افزایی» کرده و آنان را راهنمایی کند.

نوری همدانی در پاسخ ضمن قدردانی از «خدمات فراوان» حسین طائب، نوشت، شکی ندارد دشمنان مشغول «نقشه‌های جدید» هستند تا به نظام و انقلاب ضربه بزنند. او در ادامه اشاعه چنین بدگمانی‌هایی را توطئه‌ای برای «ایجاد اختلاف و تفرقه و ناامید ساختن مردم از نظام» دانست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...