پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » نفتالی بنت: جمهوری اسلامی فاسد، پوسیده و ناتوان است

نفتالی بنت: جمهوری اسلامی فاسد، پوسیده و ناتوان است

نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل در گفت‌وگویی تازه با نیویورک تایمز، رژیم جمهوری اسلامی را «پوسیده، فاسد و ناتوان» خواند و گفت وقتی ایرانی‌ها «از طریق نیابتی‌های خود یا مستقیماً به ما ضربه بزنند، بهای آن را در خود ایران خواهند پرداخت.»

او سپس آنچه را «دکترین اختاپوس» می‌نامد، تشریح کرد.

نفتالی بنت که از زمان پست وزارت دفاع در یکی از دولت‌های پیشین بنیامین نتانیاهو طرح «زدن سر اختاپوس» در تهران را مطرح کرده است به تازگی بر اجرای این برنامه تأکید دارد.

بر اساس گزارش‌های متعدد در رسانه‌های بین‌المللی، در چارچوب این برنامه، طیفی از افراد و صنایع جمهوری اسلامی برای هدف انتخاب شده و عملیات علیه آنها در دوره اخیر اجرایی شده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه مصاحبه با نیویورک تایمز که متن آن روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد منتشر شده در این مورد گفت: «به نظر می‌رسد این افراد آسیب‌پذیرتر از آن هستند که به نظر می‌رسند. رژیم جمهوری اسلامی پوسیده، فاسد و ناتوان است.»

از روز اول خرداد که حسن صیاد خدایی، افسر نیروی قدس سپاه پاسداران، در تهران کشته شد، تا آخرین روز این ماه، مرگ‌هایی مشکوک در نقاط مختلف ایران رخ داده و چند عملیات نیز علیه صنایع دفاعی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت‌وگوی خود با نیوریوک‌تایمز گفت که جمهوری اسلامی «شرایط اساسی» پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نقض می‌کند و به دنبال حمله مستقیم به اسرائیل با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین با ابراز خوشحالی از امتناع ایالات متحده از خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی، گفت: «این واقعیت که رژیم جمهوری اسلامی از میز مذاکره خارج نشد، دلیلی بر این است که چقدر به توافق نیاز دارد.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...