پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » عزل رئیس سازمان اطلاعات سپاه؛ محمد کاظمی جانشین حسین طائب شد

عزل رئیس سازمان اطلاعات سپاه؛ محمد کاظمی جانشین حسین طائب شد

با حکم حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، محمد کاظمی به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعات سپاه منصوب و جانشین حسین طائب شد.

خبرگزاری‌های حکومتی به نقل از رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، علاوه بر این خبر، گزارش دادند که حسین طائب به عنوان «مشاور فرمانده سپاه» منصوب گردیده است.

سخنگوی سپاه پاسداران محمد کاظمی را، که پیش از این «رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه» بوده، «دارای تجارب فراوان در امور حفاظتی، امنیتی و اطلاعاتی» معرفی کرده است.

علت این عزل و نصب در مهمترین جایگاه اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران عنوان نشده است.

در بهمن ۱۴۰۰، یک فایل صوتی ۵۰ دقیقه‌ای منتشر شد که بخش اعظم آن به جلسه محرمانه محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه پاسداران، و صادق ذوالقدرنیا، معاون اقتصادی او، در سال ۹۷ اختصاص داشت. در فایل یادشده این دو مقام پیشین سپاه پاسداران درباره فسادهای مالی مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه، بانک انصار وابسته به سپاه پاسداران، و شهرداری تهران صحبت می‌کردند.

در این فایل صوتی همچنین برای نخستین بار ارتباط قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، با پرونده‌های فساد را افشا شد و گفته شد که بخش اعظمی از درآمدهای موسسات متخلف صرف نیروی قدس تحت امر قاسم سلیمانی شده است.

یک هفته پس از انتشار این فایل صوتی، رهبر جمهوری اسلامی نیز به آن واکنش نشان داد و از سپاه پاسداران دفاع کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...