پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » آیا اینبار «موساد»، پیش از زدن، اعلام کرده است؟

آیا اینبار «موساد»، پیش از زدن، اعلام کرده است؟

مقامات امنیتی اسرائیل، داده‌های دریافتی سرویس‌های اطلاعاتی در تل‌آویو را فاش کردند که حاکی از آن است، مسئول عملیات جمهوری اسلامی در خاک ترکیه و دیگر مناطق، همان حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه است که هدف پیگرد قرار دارد.

مقامات امنیتی اسرائیل، یکشنبه، ۲۹ خرداد، در اظهاراتی به رسانه‌های اسرائیلی گفتند که «طائب اخیراً به دلیل شمار زیاد ترور (مقامات رژیم جمهوری اسلامی)، مورد انتقاد شدید قرار گرفته و به سهل‌انگاری متهم شده و عملیات علیه اسرائیلی‌ها در ترکیه از نگاه او، به یک انتقام‌گیری شخصی تبدیل شده است.»

به گزارش روزنامه «الشرق الأوسط»، «طائب به سابقه طولانی در صدور احکام ناروا و ارعاب شهرت دارد و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل از او به عنوان مسئولی سنگدل و قاتل یادکرده که می‌تواند بیانگر موضع سرویس اطلاعاتی اسرائیل برای ترورو طائب باشد.»

از سویی بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، شنبه تاکید کرد که «تل‌آویو آماده است با حملات گسترده به هر گونه آسیبی به شهروندانش در هر کجا، پاسخ دهد.»

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل نیز با تکرار درخواست از شهروندان اسرائیلی مبنی بر اجتناب از سفر به ترکیه گفت: این روزها شاهد تلاش‌های رژیم جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در نقاط مختلف در خارج از کشور هستیم. سرویس امنیتی اسرائیل در راستای خنثی ‌کردن این عملیات تروریستی قبل از انجام آنها می‌کوشد.

رسانه‌های اسرائیلی در این زمینه گزارش دادند، بنت، یک‌شنبه ۲۹ خرداد، در نشست هفتگی کابینه اسرائیل تصریح کرد: رویه جدید ما این است که هر کسی تروریست‌ها را بفرستد، بهایش را خواهد پرداخت.

شمار گردشگران اسرائیلی در ترکیه، پیش از اعلام وضعیت اضطراری در هفته جاری و قبل از شناسایی هسته‌های ترور رژیم تبهکار جمهوری اسلامی، ۵ هزار نفر برآورد شده بود اما بر اساس گزارش‌ها، هنوز حدود ۲ هزار گردشگر اسرائیلی در ترکیه حضور دارند.

جمهوری اسلامی در چند روز گذشته بارها هشدار داده که بی‌تردید به «ترورهای اسرائیل در خاک ایران» به ویژه پس از کشته شدن حسن صیاد خدایی، سرهنگ سپاه پاسداران به ضرب گلوله در نزدیکی منزلش در شرق تهران، در ۲۲ اردیبهشت گذشته، پاسخ خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...