پخش زنده
Home » اجتماعی و سیاسی » انتشار اسناد محرمانه نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی توسط نخست وزیر اسرائیل

انتشار اسناد محرمانه نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی توسط نخست وزیر اسرائیل

نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در توئیتی، مجموعه اسناد و نامه‌های «محرمانه» مربوط به وزارت اطلاعات و وزارت دفاع رژیم حاکم بر ایران را منتشر کرده است.

نفتالی بنت، این مدارک را که در «گوگل درایو» بارگذاری شده بود، به صورت عمومی منتشر کرد و در اختیار همگان قرار داد.

به گفته روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، رژیم ایران با دست‌یابی به چنین مدارک محرمانه‌ای، موفق به «جعلی‌سازی» و ارائه «سناریوهای ساختگی» برای پنهان‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود شده بود.

نفتالی بنت در این توئیت تصریح کرد: «رژیم ایران مدارک محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را سرقت کرده و از آن‌ها برای فرار سیستماتیک از تحقیقات آژانس استفاده نمود.»

اسناد منتشر شده شامل ۱۵ فایل «پی‌دی‌اف» و مربوط به سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ است که حاوی مدارک محرمانه مورد سرقت گرفته آژانس به زبان انگلیسی و واکنش مقامات ایرانی به این اسناد به زبان فارسی است.

به گفته وال‌استریت ژورنال، جمهوری اسلامی توانسته بود از طریق توزیع این اسناد بین مقامات ارشد این کشور، پاسخ‌های از قبل آماده‌شده و سناریوهای از پیش تعیین‌شده‌ای برای سوالات و نگرانی‌های آژانس درباره برنامه هسته‌ای این کشور تهیه کند.

اسرائیل در سال ۲۰۱۸ توانسته بود این مدارک را از یک مرکز بایگانی در تهران خارج کرده و به تل‌آویو منتقل کند.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، در برخی از این مدارک، مقامات ایرانی اشاره کرده‌اند که با استفاده از «روش‌های اطلاعاتی» به این گزارش‌های محرمانه آژانس دست یافته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

زینب زمان فعال حقوق زنان : «در زمان بازداشت دو بار مجبورم کردند که کامل برهنه شوم.»

زینب زمان فعال حقوق زنان، دختر “حسین زمان” خواننده همراستا با افشای تعرضات جنسی به ...